Hondaen Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Etter jeg installerte win2k så ble volumkontrollerene superfølsom og det kom en irriterende bakgrunnsstøy. Har prøvd å dempe alt mulig men uten hell.. virker som et driver problem, i win98 var det ikke slik :sad: Noen lure hoder med tips ? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 Quote: On 2002-03-26 08:19, CrZy_T skrev:nye drivere? Har prøvd... :sad: Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Får du også "skrapelyder" når du scroller? Lenke til kommentar
KidComa Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Prøv å skru av mikrofon-inngangen evt. andre som line-in etc. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Creative har fryktelig dårlige drivere til 2000 og XP er min erfaring. Det er mange som ikke har problemer også visstnok, men mange har skrapelyder og "ustabile" lydkort. I windows 98 etc. så virker det som driverne er bedre. Antall forslag for å få ordnet lydkortet er veldig mange, men noen ting går an å forsøke. Nye drivere, de siste har faktisk vært noe bedre på min maskin. Flere har opplevd at å skru av eller på DMA på diskene har hjulpet. Noen har også prøvd å skru ned hardware-akselerasjon på grafikkortet for å unngå at det stjeler ressurser. Et annet forsøk er å avinstallere softwaren, nappe ut kortet, og prøve på nytt i forkskjellige pci-slot'er. SBlive-kortene er ikke så glad i å dele IRQ med andre ting. håper du finner ut av det bertie Lenke til kommentar
Raven Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Riktig det...men det kan også være høyttalerene dine...Jeg har problemer med mine høyttalere..det er et headsett....Det er det eneste som lager slike lyder....Prøv en annen out device. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Her er en "universalløsning" som fungerer i 75% av tilfellene: Flytt SB Live! kortet til PCI slot nummer 4 (eller til en annen slot som ikke deler IRQ med noe annet). Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 27. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2002 Takker for alle svar :=) Skal prøve ut litt her! Hondaen Lenke til kommentar
Napoleon Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Er kanske sikker på at det er mic, line-in og CD-in som er på. Hvis CD-in er på, pleier man å høre skurr når Harddiskene jobber. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå