Gå til innhold

Noen spørsmål om hovedkortet mitt

Lond

Anbefalte innlegg

Har et MSI KT400 Ultra, og har noen spørsmål:

1.Like under prosessoren er det noe grønt som ligner en kjøleribbe som det står AGP 8x på. Når jeg har sett noen bilder av kortet mitt på nettet, ser jeg at det er en vifte på denne tingen. Hva er det, og bør jeg og ha en vifte på denne?

2. Har et raedon 9800pro, som jeg har tenkt å flashe til xt, men for å gjøre det, må jeg ha bedre kjøling rundt skjermkortet. Jeg tok av en vifte fra et gammel strømforsyning, og ønsker å legge/sette denne under skjermkortet(finner en hjemmelaget løsning på det). Problemet er at jeg ikke vet hvor jeg skal sette ledningene på vifta. Det er bare to ledninger(med en sånn hvit plastikdings på enden)

Takker for alle svar!!

Bilde av hovedkortet finner dere her:

UTEN vifte på "AGP 8x"

MED vifte på "AGP 8x"

EDIT: Endra topic

Endret av Lond
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

kjøleren du forklarer er en "northbridge" chipset kjøler. Den brukes for å kjøle ned nordside brikkesettet på hovedkortet fordi denne kan bli rimelig varm.

Når du snakker om bildene kan det være ulike årsaker til at kortet ikke ser identisk ut som ditt. Dette kan f.eks. være at bildet er et annet eller at produsenten har flere hovedkort i samme serien, men bruker kun et bilde for å vise hovedkortene.

Lenke til kommentar

TIl spørsmål 1.

Skal du overklokke kan det kanskje ha noe for seg og ha en vifte her men har ikke lest noe sted at det er et stort problem. Mer vifter fører til mer støy også vet du.

Spørsmål 2.

Kunne det ikke være like greit og plassere en vifte i døra på kabinettet ditt og la denne føre luft inn på skjermkortet ditt istedenfor å lage noe selv. Bare en tanke.

Når det gjelder ledningen vet jeg ikke sikkert men er det forskjellig farge på de. rød/hvit eller noe ??

Sikkert noen her som vet mer

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...