Hans Erling Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Har to disker i raid0. Ettersom jeg leste at jeg kom til å tape enormt med plass ved å kjøre 2x100Gb i raid hvis jeg brukte FAT32 formaterte jeg disse til NTFS med AUS på 1024byte. Nå har jeg null slark på raid partisjonen. D.v.s. at "size" og "size on disk" stemmer alltid overens. Mens de to andre diskene jeg har med FAT32, er det forskjell/slark. En jeg kjenner kjører raid med samme disker bare FAT32 og han hadde heller ikke noe særlig "slark". Vil dette si at når du kjører raid så taper du ikke noe plass selv om du ikke kan bruke partisjoner? Samme fyren hadde 64Mb/s i testen i Nero, mens jeg får 59Mb/s med samme diskene. Har dette noe med at jeg bruker NTFS å gjøre ? Og sist men ikke minst har AUS noe å si for hastigheten, om du velger minste AUS på 512byte eller stårste på 4192byte? Jeg valgte 1024byte, hva er "default" ? AUS = Allocation Unit Size (512b-4192b) Dette kan du kun velge hvis du formarterer med NTFS for de som ikke visste det <- måtte bare teste noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå