HappyStabby Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Heisann, er ikke en sånn kløpper med photoshop,,,, så jeg lurte på om det er mulig å redde dette bildet? jeg likte motivet veldig godt,, men resultatet ble ikke så bra,,, desverre... http://home.broadpark.no/~kamaurda/help.JPG På forhånd takk. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Er dette originalbildet? Legg ut originalen, i full oppløsning, så vi har et bedre utgangspunkt Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Selvfølgelig kan du gjøre noe med dette flotte bildet. I APS CS ville jeg brukt >Image >Adjustment >Highlight/Shadow også noe USM til slutt. I tidligere versjoner >Image >Adjustment >Curves og så USM til slutt. Lenke til kommentar
HappyStabby Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Er dette originalbildet? Legg ut originalen, i full oppløsning, så vi har et bedre utgangspunkt Det er orginalen i full størrelse, det er Browseren din som begrenser størrelsen. Hvis du bruker internet explorer, ta musen vekk fra bildet og beveg den tilbake, det dukker da et lite ikon opp i hjørnet, trykk på det og det vises i full størrelse. Bruker du firefox, mozilla eller noe annet, så holder det og klikke en gang, Bildet er 1712x2288 Endret 21. mars 2004 av Martyrium Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Ble dette noe bedre? http://www.stud.ntnu.no/~anderfo/pics/temp/akam/help3.jpg Photoshop CS: - Levels - Brightness/Contrast - Shadow/Highlights (*) - Unsharp Mask (USM) Prøv deg fram. (*) Hvis du har eldre versjon av Photoshop har du bare Curves. Der kan du prøve å lage en "S" av kurven. Dvs, linja går opprinnelig som en diagonal opp møt høyre. Hvis du senker starten av kurven og høyner slutten av kurven, slik at den får en svak S-form, vil du øke bildets kontrast. Endret 21. mars 2004 av anderfo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå