Gå til innhold

Radeon9800pro,Tv-out

feed

Anbefalte innlegg

Et dumt spørsmål som det nok enkelt finnes svar på..

Har nettopp anskaffa meg PowerColor Radeon9800pro og driver å tester ut tv-out funksjonen. Ser at vinduet vises men ikke selve filmen. Fra mitt forrige geforce ti4200 brukte jeg "clone"-funksjonen. Filmen dukket da opp uten noen ytterligere innstillinger. Er vel bare noen enkle innstillinger som jeg har oversett, men som jeg til nå ikke har funnet.. Kan noen hjelpe ? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
L03VIk Skrevet 21/03/2004 : 21:41

Instillinger for skjerm --> avansert --> overlegg --> Sett til kinoformat.. 

der jah =) Takker for alle svar !

Slet veldig med tv-out i nyeste catalyst versjonen (4.3). Bokstavane spesielt filmret i alle regnbuens farger. Bildet generelt var heller ikke så stabilt. Nedgraderte til v4.2 og funker meget tilfredsstillende foreløppig.

Endret av feed
Lenke til kommentar

Kunne trengt litt hjelp igjen.. *sukk*

Ang. klart bilde på tv-out så var gleden kortvarig. Noen andre som har opplevd denne type "flimmer"? Det jeg mener er at tekst av alle slag flimrer i masse forskjellige farger, også bilde generelt har nedsatt kvalitet. Har funnet ut at ved å sette S-video fra Standard til Black & White og tilbake igjen til Standard så forsvinner flimringa for ei stund, men kommer som oftest tilbake igjen... Hva kan være galt da? Mistenker mest software da det blir vist at det funker, men slår over til flimring igjen etter ei viss tid. Håper på det sterkeste at det ikke er skjermkortet som har en feil..

Noen med synspunkter på dette?

Endret av feed
Lenke til kommentar
Ang. klart bilde på tv-out så var gleden kortvarig. Noen andre som har opplevd denne type "flimmer"? Det jeg mener er at tekst av alle slag flimrer i masse forskjellige farger, også bilde generelt har nedsatt kvalitet.

Prøv deg frem med instillingen "flicker removal" på advanced properties på display :thumbup:

Lenke til kommentar

Testa ut den der "Flicker removal" egenskapen, men så heller ingen forbedring av bilde der heller.. dessverre :( Standard innstilling er "standard" på s-video innstillingen. Når jeg skifter til "black & white" og tilbake igjen blir bilde helt fint for en stund (fra 10-30 min) så slår det om igjen til å begynne å flimre. Skjermkortet er ikke klokka. Har prøvd både ati catalyst v. 4.1, 4.2 og 4.3 samt nyeste omega-driveren uten hell..

Det jeg lurer mest på om dette dreier seg om et hardwareproblem eller software problem, dersom førstnevnte er mest aktuell er kortet såpass nytt at jeg har både angrefristloven og garantien å trekke i..

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på hva du er misfornøyd med, men hvis det gjelder uklart bilde i rene windowsapplikasjoner, skyldes dette TVen dårlige oppløsning og at den ikke er tilpasset slik bruk. Når det gjelder film og grafikk(som spill osv.) skal dette ikke være noe problem, og det er ikke anbefalt å bruke "anti-flicker" i slike applikasjoner, da dette heller kan virke negativt. "Anti-flicker" er kun til bruk i 2D miljø, og kan her bedre situasjonen noe....

Om du generelt fremdeles har problemer, kan du kanskje sjekke kabel osv.

Det kan også være at kontaktene er dårlig.

Bruker selv catalyst 4.3 på sapphire9700np, og det virker utmerket.

Lenke til kommentar
Det jeg mener er at tekst av alle slag flimrer i masse forskjellige farger, også bilde generelt har nedsatt kvalitet.

Amen, har akkurat samme problem, og det har ikke endret seg noe i de forskjellige Catalystene. Har det mye å si hva slags kabel man bruker til overføring? Jeg har en sak jeg kjøpte på Expert til 400-500, med inngang til den miderste porten på 9800pro og en minijack til lyd, og inn til TVen går det til Scart, "vanlig" TV-kontakt. Mer vet jeg ikke, er det stor forskjell i kabeltyper og -teknologier?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...