Gå til innhold

Hvilke våpen er verdt å gå for i Baldurs Gate II?

Anbefalte innlegg

Dersom du spiller som Paladin kan du velge kit'en Inquisitor. Han er immun mot både Hold og Charm-spells (deriblant Confusion).

Inquisitor er den beste paladin klassen synes jeg. Til de som lurer så har han en dispell magic som dobbelt så go som paladinens level!! Altså en lv 20 paladin vil ha lv 40 dispel magic.

Med andre ord så er det bare å kaste en dispel magic hvis du får øyeblikk på en mage og han er så godt som død.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Keep the Pantaloons! Keep the Pantaloons!!!

Bare et råd til nye spillere...

Edit: Driver å tar fram spillet nå.. Noen tips til hvilken karakter jeg skal velge?

Har gått igjennom spillet med:

Fighter x2

kensai\mage

Mage x2

Berserker

Kensai

Swashbuckler\mage

Tror det var det.

Tenkte på en Cleric\Mage som multiclass...

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar
Keep the Pantaloons! Keep the Pantaloons!!!

Bare et råd til nye spillere...

Edit: Driver å tar fram spillet nå.. Noen tips til hvilken karakter jeg skal velge?

Har gått igjennom spillet med:

Fighter x2

kensai\mage

Mage x2

Berserker

Kensai

Swashbuckler\mage

Tror det var det.

Tenkte på en Cleric\Mage som multiclass...

Hey! Har du gått igjennom spillet med kensai/mage? Hvilken level var du på da du dual-classet? Har aldri prøvd den kombinasjonen, men har lest på diverse nettsider at den skal være veldig kraftig. Det kan nok lønne seg å bruke kensai'ens weapon-profieciencies på katanas og dual-wield. To sinnsykt bra katanas som passer til mage'en iallfall. Sjekk guiden på forrige side (Celestial Fury og Dak'kon's Zerth Blade) :devil:

Har også hørt veldig mye bra om Avenger (Druid kit) dual-classet med cleric eller noe sånt, men det er vel for viderekomne. Ellers vet jeg at kombinasjonen Ranger/cleric funker ganske bra. Veldig bra, faktisk.

Dual-classing virker veldig kult, men inntil nå har jeg kviet meg veldig for å prøve det. Jeg føler liksom at det går på bekostning av et eller annet. Når jeg for eksempel kjører gjennom spillet med mage vil jeg bli så kraftig som mulig, ikke hoppe over til en annen klasse halvveis i utviklingen. Men det er bare sånn jeg er... :roll:

Endret av Antikapitalist
Lenke til kommentar

Jeg hadde en avenger en gang, og han ble veldig bra. Han kan kjekke mage spells som cromatic orb, lighting bolt, chain lightning og noen andre. Hvis jeg skal spille som druid igjen, skal jeg starte som fighter, og så dual-classe etterhvert. Da får jeg en druid som kan bruke alle armors (og ta spells samtidig) og kan oppnå mastery i druid våpen. Avengeren min brukte club of detonation og belm+2 samtidig, og hadde masse resistances.

Min nåværende karakter, en swashbucler/fighter er nå level 10/13. Han dual-wielder celestial fury og belm +2, og har ++ i schimtar, +++ i katana og ++ i two-weapon fighting. Det rare er at han har 5 attacks per round. Skjønner ikke hvordan han kan ha så mange angrep, noen som kan forklare det?

BTW: vil ring of free action beskytte deg mot power word: stun?

Endret av The_Zealot
Lenke til kommentar
Hey! Har du gått igjennom spillet med kensai/mage? Hvilken level var du på da du dual-classet?

Husker ikke helt.. men se på magens max lv. og ta xpen som er fra max lv til cappen. Og bruk det på kensai.

Da får du max lv mage og en brukbak kensai.

Du kan også ofre den siste mage lv for rundt 500k med xp og få et par ekstra lv med kensai.

Og jo Kensaimagen er den beste klassen jeg har spillt. Men den blir for god :( er ikke morsomt da..

Lenke til kommentar

Så du kan nå max-level på mage selv om du dual-classer? Da er det jo ingen sak! Når jeg tenker meg om burde vel det gå; level-up'ene kommer vel bare tettere skulle jeg tro.

Men hva slags stats hadde du på kensai/mage'en din? Min mage hadde;

Elmithin (elf/mage)

Strength 10

Dexterity 18

Constitution 18

Intelligence 18

Wisdom 18

Charisma 10

Altså totalt 92 poeng. Nei; jeg har ikke jukset. Hadde bare fritidsproblemer og rullet terninger i nærmere en time eller noe. Uansett - det er vanskelig å tyne ut noen ekstra poneg til strength (og det burde jeg jo ha om jeg skal kunne slå fra meg som kensai/mage). Den høyeste summen jeg har fått var 98 tror jeg, med en Paladin eller Ranger...

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at dette er litt off topic men:

da jeg var å leste på forumet til bioware så hørte jeg om en patch(eller noe sånt) som forandrer utseendet på bg1 så det ligner på bg2... er det noen som har noe erfaring med dette og hvor finner jeg i så fall denne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...