Gå til innhold

Hvilke våpen er verdt å gå for i Baldurs Gate II?

Anbefalte innlegg

Jepp, tenkte jeg skulle hive frem BGII igjen, med Throne of Bhaal som jeg faktisk aldri fikk rundet. Men jeg er usikker på hvilke våpen jeg skal gå for. Noen som kan gi meg en oversikt over hva som finnes av skikkelig bra våpen i spillet, hvilke våpentyper de er og kanskje noen anbefalinger? Har ikke bestemt meg om jeg skal spille Paladin, Fighter eller Barbarian, men en fighterclass tror jeg det blir. Sannsynligvis den Paladinclassen som er bra i combat - og hive på han våpenet du får av Red Dragonen, men jeg er ikke sikker :)

Edit: Okay, etter å gått gjennom listen over classes og litt slik er jeg blitt mye mer usikker. Først og fremst fant jeg ikke igjen den paladinclassen jeg mente at var så bra :blush:

Second lurer jeg på om jeg kanskje skal gå for Fighter for å få Grandmaster. Noen innvendinger?

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fighter er bra, men husk at hvis du dual classer karakteren din til eller fra fighter kan du også få mastery. Jeg har en lvl 10 swashbucker/ lvl 12 fighter som har 5+ i longsword, 3+ i katana, 2+ i schmitar og 2+ i two weapon style. Har -2 tach0 og -10 armor allerede i kap 3. Ellers har jeg hørt at Kensai/thief skal være bra.

Når det gjelder ToB, så kan du få cloak of mirroring, men jeg tror ikke den gjør det samme. I stedet for å sende alle spells tilbake, absorberer den de i stedet, noe som gjør den mye dårligere. Et pluss er at du kan dra til watchers keep i vanlig bg2, der du finner mange bra ting, og masse experience. Dessuten vil experience grensa bli hevet fra 3 mill til 8 mill.

Lenke til kommentar

Long sword er en sikker vinner. Du vil aldri kjede deg da.

Hvis du skal være paladin så er Holy avenger(Carsomyr) det våpnet du skal bruke. Egentlig ikke så mye å diskutere siden det er det beste våpnet på spillet (min mening)

carsomyrplus5.jpg

Som det sies så er dualclass meget bra. Men det er ikke det letteste. Husker min kensai\mage. Muligens den råeste klassen på spillet. ca. lv. 15 kensai og resten mage.

Et tips til dualclass. Se i manualen og les på listen over hvor mye xp pr lv som må til. eksempel:

Mage lv 39=4900000

Mage lv 40=5500000

Her lønner det seg å gå oåå i for eksempel kensai til du har brukt 599999 xp. Så kan du skifte til Mage. Da vil du få en full lv. mage + en passe god fighter.

Tenk på Time stop + tenser transformation

tenserstransformation.jpg

Hentet fra gamebanshee.com

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar

Hmm, okay, da trenger jeg litt hjelp til partyet :)

Tenkte jeg skulle gå for Paladin Cavalier med The Holy Avenger som mål. Med meg hiver jeg inn Minsc med Crom Faeyr og Flail of the Ages dualwield (Fant en fyr som brukte det på gamebanshee), Keldorn med ett eller annet Two Handed Weapon (Eller Valygar med to katanaer da, men er usikker). I tillegg har jeg Imoen, Nalia og Aerie. Tenker kanskje litt på å ta med Jaheira - men så husker jeg at når jeg så spilte litt av ToB så brukte jeg veldig lite cleric. Selv om jeg liker hun og hun kan være bra å ha i SoA følte jeg :/

Høres bra ut? :)

Lenke til kommentar

Cleric spellet chaotic command vil beskytte en i gruppa mot confusion. Tror også at hjelmen mind shield beskytter mot det, det finnes to slike hjelmer ganske tidlig i spillet.

Dessuten tror jeg ikke det er så god ide å være paladin selv og ta med keldorn, sats heller på Valygar. Jeg har ikke prøvd å ta med både Nalia, Imoen og Aerie før, men føler at det blir en mage for mye. Bytt ut Nalia eller Imoen med Anomen, han er cleric og vil passe fint inn i partyet.

Lenke til kommentar

jeg har caotic command men jeg mener å huske at det fantes en spell som beskyttet hele gruppa. eller tar jeg feil. er så sinnsykt iriterende når alle mann skjener ut som rusa kyllinger og begynner å hakke på hverandre når det står en arme av umbert hulks å tygger på leggen min...

Lenke til kommentar
Kast Valyger, han suger.  Ikke spør hvorfor  :p

Heh, greit, da blir det Keldorn med Two Handed der også da. Bare synd han allerede har tampt kampen om hvem av oss som kommer til å bruke Holy Avenger :p

Men Anomen som Cleric da, duger det?

Og hvem er en fin erstatter inntil jeg får Imoen?

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Kan jo bruke Yoshimo intill du får Imoen tilbake. En tyv er et must.

Egentlig så suger Imoen også, men første gang man runder det så er hun et must av historiske grunner.

Anomen som cleric er grisefett. Dualwield med Crom Faeyr og Runehammer

Edit: *Blir bare mere og mere fristet til å pakke opp bg2 igjen*

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar
Hmm, okay, da trenger jeg litt hjelp til partyet :)

Tenkte jeg skulle gå for Paladin Cavalier med The Holy Avenger som mål. Med meg hiver jeg inn Minsc med Crom Faeyr og Flail of the Ages dualwield (Fant en fyr som brukte det på gamebanshee), Keldorn med ett eller annet Two Handed Weapon (Eller Valygar med to katanaer da, men er usikker). I tillegg har jeg Imoen, Nalia og Aerie. Tenker kanskje litt på å ta med Jaheira - men så husker jeg at når jeg så spilte litt av ToB så brukte jeg veldig lite cleric. Selv om jeg liker hun og hun kan være bra å ha i SoA følte jeg :/

Høres bra ut? :)

Skal jeg være ærlig tror jeg du får mer bruk for en Undead Hunter. Cavalier er greit nok, men du kommer til å treffe på mange undead creatures i Baldur's Gate 2, og da kan en Undead Hunter være god å ha med seg. Drager treffer du ikke så mange av, og en Cavaliers egenskaper blir uansett ikke avgjørende i disse kampene.

Lenke til kommentar

Gode våpen og items i Baldur's Gate 2

Hvilke våpen og items er verdt å gå for i Baldur's gate 2? Tja, det er mange. Kan jo liste opp de jeg mener er de viktigste. (Disse er kun hentet fra originalspillet, altså ikke ekspansjonen Throne of Bhaal). Vennlist rapporter ødelagte linker, slik at jeg får rettet dem opp (bruk Personal Message).

Våpen

Swords/axes (Slashing weapons)

Flails/clubs/maces/staves/war hammers (Blunt weapons)

Bows/spears/darts (Piercing weapons)

Items

Body armor (leather/chain/scale/plate)

• Armor of the Heart +3 (Plate armor) Mer info
  • Gorgon Plate +4 (Plate armor) Mer info :w00t:
  • Doomplate +3 (Plate armor) Mer info
  • Bladesinger Chain +4 (Chain mail) Mer info
  • Shadow Dragon Scale (Scale mail) Mer info
  • Red Dragon Scale (Scale mail) Mer info
  • Armor of the Deep Night +4 (Leather armor) Mer info
  • The Night's Gift +5 (Leather armor) Mer info

Other armor (shields/helmets/bracers/gauntlets)

Clothing (robes/cloaks/girdles/boots)

Accessories (rings/amulets/boots/girdles)

Miscellaneous

=====================================================

Tegnforklaring

:w00t: Dette våpen/item er et must

:idea: Nødvendig for å kunne komme videre i enkelte sammenhenger

:eek: Kun tilgjengelig i Baldur's Gate 2 - Collectors Edition (se under)

Patcher (Bonus Merchants)

Enkelte av disse items'ene kan man bare få dersom man har samler-utgaven av spillet (det gjelder blant annet Robe of Vecna og Shield of Balduran). Heldigvis er det noen som har hatt vett til å legge ut en patch med disse ekstra godsakene. Patchen kan lastes ned ved å trykke på linken under. Videre er det slik at grand mastery i en våpengren (5 stjerner) skal gi et ekstra angrep per runde i følge AD&D-reglene. Slik er det ikke i Baldur's Gate 2; en fiks for dette kan lastes under.

Baldur's Gate 2 - Bonus merchants

AD&D Rules fix (Unofficial)

=====================================================

Edit; Mer kommer...men dette er tidkrevende. Slik det ser ut nå er dette en veldig uferdig guide. Mengler noen linker her og der. Skal dele opp i flere underkategorier så det blir litt mer oversiktlig. Forvørig forventer jeg ikke at alle skal være enig i at alle disse items'ene er like gode, men det er nå bare min mening. Om noen ønsker å lage en tilsvarende guide for Throne of Bhaal er de hjertelig velkomne. Har ikke fullført ekspanskjonen selv, og jeg vil ikke anbefale noe jeg ikke har kjennskap til. :)

Endret av Antikapitalist
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...