Stig-Arne Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Sliter litt med systemt mitt for tiden. Monterte i går inn en ny Raptor 36 gb disk. Og da begynte problemene for alvor. Maskinen kan finne på enten å slå seg helt av eller restarte helt uten forvarsel. Probleme begynte under en oppstart i går da jeg skulle slå på, men da blinket lysene under OTES dekselet ett par ganger for så å kutte helt, og det kom en rar lyd, ligner litt på en svær flue.. visst dere skjønner. Måtte da slå av knappen på PSU, vente litt for så å prøve på nytt.. Samme skjedde igjen. Tok så ut ledningene til hardiskene uten hell, satte dem på plass igjen, tok så ut ledningen til floppyen og den startet som normalt. Tok så å stoppet den, satte i ledningen til floppy, samme skjedde igjen. Ingen reaksjon. Tenkte da at floppy var kortsluttet eller noe og lot den være. Kjørte så systemet stabilt i hele natt uten anntydning til problemer. Tok så å stoppet maskinen i mårrest, koblet til floppy og alt fungerte normalt. Kjørte maskinen helt normalt i hele dag, spillte og flyttet store filer mellom hardiskene. Uten anntydning til problemer. Måtte så ta en restart, men da maskinen skulle logge inn på windows så restartet den plutselig, prøver dette ett par 3 ganger så kommer den seg. Tenkte da at jeg kjørte rammen for hardt, PC2700 @ 3200 2,9 v, satte den så ned til standard hastighet, uten at det hjalp noe særlig. Kan legge til at dette brukte også å skje før jeg satte inn ny disk. Men bare verre.. kunne prøve 10-20 ganger før den bootet skikkelig. Tenkte da at kanskje PSU ble for liten, den er på 360 w og er i fra Chieftec, så jeg monterte inn en Aopen 250 w psu for å drifte hardiskene slik at jeg iallefall kunne utelukke strøm problemer. Men den gang ei. Fyrte i gang maskineriet og startet MOHAA, spillte i 2 timer uten problemer, helt til jeg gikk ut i windows, da slo maskinen seg av, også diskene som står på egen PSU slo seg av. Tok så å målte spenningen på 12 v på begge PSU`ene, 360w= 12,01 250w=11,66 v Kan det være det som er årsaken? At Aopen PSU`en ikke holder nokk spenning, den er stabil på den spenningen men den er litt lav synes jeg. Men det som også er rart at dette skjer ikke i spill men når jeg er i windows Kan legge til at Aopen PSU`en har stått i ett annet system, og fungert uten problemer. Har også kjørt lignende system som jeg har nå bare AMD Duron system. Det er ikke CPU protection ting som kutter, den står på 75°C og ligger på 40-45 grader normalt. Noen som har innspill til hva som kan være galt? Endret 21. mars 2004 av Morpheus^ Lenke til kommentar
Afroflua Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Den restarter seg vel ikke? Hvis den gjør det er det sikerp på grunn av støv! Og da går det ann å støvsuge inni maskinen. Pass på å ikke være borti noe!!!!!! Hilsen Afroflua! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Tror ikke det nei... Enten så restarter den seg, eller så kutter den helt.. Og slikt skjer ikke pga støv Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Prøv med en bedre Psu, kan jo være at disken din er kresen. Edit: Kom på at det kan være lurt å teste minnet, eventuelt bytte det ut med en annen brikke som ikke har blitt OC. Endret 21. mars 2004 av Malvado Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Lurer litt på det, spesielt når problemet er så uregelmessig. Skal kjøre memtest i natt for å se om den holder seg. har ikke noe annen psu for hånden. Men viser det seg at rammen er igjorden så blir det bestillt ny PSU.. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) gi tilbakemelding... om du skal ha ny psu og vil ha råd på overklokking.no post under elektronikk og ikke kabinetter (som meget mange ()#"U¤!!!! gjør) Afroflua_ det er ekstremt unødvendig å quote det som er rett ovenfor, ekstremt. om du ikke svarer på gjerne en/to linjer/spørsmål fra et langt inlegg edit_ ellers, good luck Endret 21. mars 2004 av genesis Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg vet hvilken PSU jeg skal ha da uansett så Har nå kjørt memtest 94 ganger, iløpet av natten uten å finne en eneste feil på brikken. Men maskinen tuslet og gikk uten problemer. Får avente å se hva som skjer. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Kan legge til at maskinen nå har fungert i 24 timer uten noe som helst tegn til hikke. Har restartet maskinen flere ganger og ikke hatt anntydning til oppstartsproblemer.. Lenke til kommentar
-morten Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Du får ikke det problemet stort sett når du driver å redigerer et hørespill i ProTools og ikke har lagret på en stund da? *skule på maskinene i klasserommet* Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Hehe, nei, Eneste jeg kan komme på er at det skjedde etter jeg hadde spillt.. Urk.. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Høgreklikk Min Datamaskin->Behandle->Hendelseliste->Se i hendelselistene for gule eller røde skilt som samsvarer med avbruddene.... Høgreklikk linjene og velg Egenskaper for å finne ut hva det er.... Lykke til Jeg tror du har en RAM-feil, Da kan du prøve å slå av automatisk oppstart: Høgreklikk Min Datamaskin->Egenskaper->Avansert->Oppstart og gjenoppretting instillinger->Ta vekk hake for automatisk oppstart. Dette vil gjøre at du får bluscreen og kan lese der hva som er feil....muligens Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 allerede gjort det.. Rammen er god som gull. Visst du leste litt lengre opp så ser du at jeg har kjørt memtest 94 ganger. Uten å finne en eneste feil Lenke til kommentar
Ernie79 Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Har vært borti lignende før. Da var det Raptor disken som var alt for glad i strøm og ny PSU var på sin plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå