jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Heisan Jeg har en maxtor firewire/usb 2 ekstern harddisk. Denne har i det siste begynt å lage merkelige lyder og slutter of fungere dette tyder på at den holder på å dø. Så mitt spørsmål er egentlig hvilken harddisk sitter inni en slik? er det bare en vanlig harddisk som er mulig å bytte ut selv? Butikken jeg kjøpte den fra har gått konkurs så jeg kan ikke levere inn den gamle. (eller har maxtor en egen garanti på diskene sine?) Takker for alle svar Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Maxtor har en egen garanti, men den er sansynligvis bare 1 år. Jeg regner med det skal gå bra å bytte harddisken i et slikt kabinett, uten at jeg har prøvd det selv. Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 ok. da er det forsent å klage på garantien ihvertfall Er det bare en vanlig 3.5" hdd som sitter inni der da? Må den nye eventuelt formateres før jeg setter den inn i fw kabinettet? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Merk, jeg er ikke sikker og sa bare "sansynligvis". Det er sikkert verd å sjekke harde fakta på maxtor sine sider. Jeg regner med det står der. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Dessuten har man reklamasjonsrett... den er vel på 5 år her i Norge. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Dessuten har man reklamasjonsrett... den er vel på 5 år her i Norge. Hjelper veldig lite når firmaet han kjøpte den av er gått konkurs.. TaZ Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hjelper veldig lite når firmaet han kjøpte den av er gått konkurs.. TaZ Du kan ta kontakt med importør (tipper det er NOREK) selv om butikken "din" gikk konk. jojo1717 Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Du kan ta kontakt med importør (tipper det er NOREK) selv om butikken "din" gikk konk. jojo1717 Tror ikke importør har noe med reklamasjonen å gjøre,det er firmaet som solgte den(til slutt bruker) som står ansvarlig for produktet og ikke importør når det gjelder reklamasjon. Men du kan jo prøve,skader ikke det.. Hadde du hatt garanti igjen på den så hadde importør fixet det for deg.. Men til topic. Ta og skru den opp og se hvilken disk som ligger inni der. Tror det er meget sannsynlig at det er en helt standat IDE disk. TaZ Endret 21. mars 2004 av taz Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Sjekk nå denne først https://www.maxtor.com/en/support/service/r...ndex.cfm?dt=ext TaZ Endret 21. mars 2004 av taz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå