Gå til innhold

Høyttalerne funker ikke

Anbefalte innlegg

Vel, fikk meg ny PC i januar, og den er rimelig bra, om jeg skal si det selv.

3,2 gHZ

2048 MB DDR Ram

Radeon 9800 XT Pro

Uansett, har lite peiling på høyttalere, men det er en type Altec Lansing.

Problemet mitt er følgende: Jeg har vært borte i helgen, men kom i dag (søndag). Da slo jeg umiddelbart på PC'en, og alt var som det skulle. Alt var vel og bra inntil jeg skulle konvertere en film til mobilen min, og valgte "preview" for å se hvordan det ble på PC'en. Det funket fint det først tiendelet :w00t: , men så stoppet lyden - helt uten videre. Jeg tenkte ikke noe mer over det, og lukket programmet.

Senere i dag, for en halvtime siden, skulle jeg vise en film vi hadde laget til en venn. Men lyden var borte. Snodig, tenkte jeg.

Jeg slo av maskinen, prøvde alle mulige innganger/utganger, men lyden kom ikke. Med en gang jeg satte den i en inngang/utgang spraket det i høyttalerne et lite hundredel, men så var det borte. Ingenting fungerte. Strømmen fungerte, men den trofaste inngangen/utgangen min funket ikke.

Vel, hva skal jeg gjøre?

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sprakingen du hørte er et godt tegn, dette tyder på at det ikke er høyttalerne det er noe i veien med, men lydkortet. "Sprakingen" kan ha vært et lite elektrisk signal som ble sendt til forsterkeren da du koblet til høyttalerne.

Sjekk høyttalerne med en annen lydkilde, MD, CD-spiller etc... Da finner du fort ut om det er lydkortet eller høyttalerne som er kaputt.

Funker høyttalerne, pass på at lydkortet sitter godt i sporet sitt og alle drivere er riktig installert.

Lenke til kommentar

Har ikke muligheten til å teste høyttalerne på noe annet nå. Det jeg derimot kan prøve er å oppdatere driverne. Jeg testet det nå, men det var ikke mulig. De gir ikke fra seg lyd enda. Og det feilsøkingsgreiene i Windows er bånn i bøtta!

Vel, skal teste utover kvelden med noe annet jeg kan spille av med høyttalerne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...