Gå til innhold

George W. Bushs propagandaapparat

Anbefalte innlegg

Jeg leser i VG i dag at George W. Bush har ansatt en ultrakontroversiell PR-versting til valgkampen mot John Kerry. Alex Castellanos er mannen, og han har gjennom de siste tyve årene forsøkt å sikre omdømmet til ultrakonservative republikanere med tydelige raseteorier. I TV-reklamer har han hengt ut motstandere, tatt utsagn fullstendig ut av sin sammenheng, og ikke skydd noen midler - ei heller løgn.

Hvis det må en versting til for å få Bush gjenvalgt, en versting som skal manipulere hele det amerikanske folk - hvordan ser dere på det? Jeg er temmelig sjokkert her jeg sitter, men dog ikke overrasket - det blir man aldri over Rebulikanerne.

Kilde: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=220177

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, jeg, som mange andre mener at bush = :thumbdown:, og dette viser bare at han begynner å bli ganske desperat for ang. å vinne valget. Tragisk hvilke midler man bruker i USA for å bli president. :(

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Ja ja, Castellanos er bare en av 12 folk som jobber i media kampanjen til Bush. VG fremstiller han som den eneste, ikke rart siden VG er anti-Bush.

Det er fremdeles John Kerry sine reklamer som faktisk lyver.

"Once again, George Bush is misleading America. John Kerry has never called for a $900 billion tax increase, he is going to cut taxes for the middle class."

Ehm, løgn. Han vil heve skattene for de rike, og det utgjør en økning på $900 milliarder, akkurat som reklamene til Bush sier.

John Kerry prøver også å late som han ikke stemte nei for de $87 milliardene for militæret, bl.a. for å gi militæret bedre utstyr, mer lønn, osv. Heldigvis gikk denne gjennom alikevel, men Kerry stemte nei for den.

Kerry bortforklarer seg ved å si at han stemte nei for den fordi han ikke fikk gjennomslag med et tillegg han ville ha med, nemlig å heve skattene på de rike med en gang for å hjelpe betale for dette.

Han setter altså sin egen sak for å heve skatter for de rike over det å faktisk støtte militæret i USA med penger.

Men han nekter for dette så klart, og bortforklarer seg så godt han kan.

Alex Castellanos er mannen, og han har gjennom de siste tyve årene forsøkt å sikre omdømmet til ultrakonservative republikanere med tydelige raseteorier

Tydelige raseteorier?

Ehm, reklamen som det er snakk om kom bare med den faktiske opplysningen om at de best kvalifiserte hvite mennene ikke fikk jobber fordi man måtte rasekvotere jobbene på arbeidsplassen...

Det er ikke noe rasistisk det, selv om VG og alle andre vil prøve å vri det om til dette.

Reklamen til Castellanos opplyste om urettferdigheten om at de best kvalifiserte for jobben ikke fikk den pga idiotisk rasekvotering.

Og til syvende og sist syns jeg det er så innmari lame for folk å late som om Bush sin kampanje mot Kerry er noe mer propaganda og ondere enn Kerry sin mot Bush.

Hittil er det faktisk Bush sine reklamer som er mest ærlig og Kerry sine som har gjort en rundt-tur på sannheten...

Lenke til kommentar
Hadde ejg vært Bush hadde jeg gjort akkurat det samme. Vi bør begynne å godta at USA ikke er et nisseland hvor de sitter med grøtskje i sandkassen, men en kapitalistisk stat hvor penga rår. Slik vil amerikanere ha det, og det bør vi akseptere.

Så manipulasjon er fint?

Lenke til kommentar
Ehm, reklamen som det er snakk om kom bare med den faktiske opplysningen om at de best kvalifiserte hvite mennene ikke fikk jobber fordi man måtte rasekvotere jobbene på arbeidsplassen...  Det er ikke noe rasistisk det, selv om VG og alle andre vil prøve å vri det om til dette.

Det er ikke rasistisk, men i en del av USA som har en historie med veldig mye rasisme, ser jeg ikke at dette er nødvendig. Spille på folks fordommer for å bli valgt, jaja...

Lenke til kommentar
Ehm, reklamen som det er snakk om kom bare med den faktiske opplysningen om at de best kvalifiserte hvite mennene ikke fikk jobber fordi man måtte rasekvotere jobbene på arbeidsplassen...  Det er ikke noe rasistisk det, selv om VG og alle andre vil prøve å vri det om til dette.

Det er ikke rasistisk, men i en del av USA som har en historie med veldig mye rasisme, ser jeg ikke at dette er nødvendig. Spille på folks fordommer for å bli valgt, jaja...

Kvotering på bakgrunn av kjønn eller rase er det jeg kaller moderne diskriminering.

Lenke til kommentar
Kvotering på bakgrunn av kjønn eller rase er det jeg kaller moderne diskriminering.

Ikke hvis det allerede er diskiminering som fører til kvotene. Når diskirimineringen er slutt, eller svinner bort burde alle kvoter fjernes.

F.eks ved skoleopptak syns jeg det ikke burde være kvoter, ved styrer i bedrifter er jeg litt usikker grunnet for lite kunnskap, men i et "rasistisk" samfunn kan dette være et godt virkemiddel for å skape rettferdighet.

Lenke til kommentar

Seixon,

Hvorfor bruker

du så mange

mellomrom i

innleggene dine?

Er det virkelig

nødvendig med to linjers

mellomrom mellom

hver setning?

Tomt prat og masse statistikker

og sitater

gjør ikke et innlegg

bra

men det gir

jo inntrykk av at

du

er full av kunnskap.

Lenke til kommentar
Innlegget over er rapportert.

Synes selv seixon skriver tydelig med god flyt i sproget.

Trenger man å si ifra hvis man rapporterer? Bare å rapportere?

Seixon har litt mange mellomrom ja, men det har jeg og. Føler at dette gjør innlegg litt mer oversiktlige, noe Seixon er flink til (selv om jeg ikke alltid er enig med han)

Dette gjelder også bruk av Quoting/sitater.

Edit: Joachim, vet ikke om du har svart, men går du på kg?

Endret av boy2star
Lenke til kommentar
Innlegget over er rapportert.

Synes selv seixon skriver tydelig med god flyt i sproget.

Flott det, du.

Jeg synes det er rart at ingen har kastet DEG ut av dette forumet for lenge siden, med tanke på at du er en psykopat.

PS! Det heter SPRÅK, ikke "sprog".

Lenke til kommentar
Seixon har litt mange mellomrom ja, men det har jeg og. Føler at dette gjør innlegg litt mer oversiktlige, noe Seixon er flink til (selv om jeg ikke alltid er enig med han)

Dette gjelder også bruk av Quoting/sitater.

Jeg synes ikke det er oversiktlig med to linjeskift etter hver setning.

Endret av Spenol
Lenke til kommentar
Jeg synes ikke det er oversiktlig med to linjeskift etter hver setning.

Da tar du det med personen i PM, det har ingenting her å gjøre. Du får en advarsel for dette og får å kalle JoachimR en psykopat. Å være psykopat er ikke i mot retningslinjene, men hvis du finner noe som minner om å bryte dem er du fri til å rapportere det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...