Gå til innhold

Overklokke skjermkort og CPU samtidig

Anbefalte innlegg

Jeg har Asus A7V8X-X hovedkort, Amd Athlon 2500+ prosessor og PowerColor Radeon 9600pro EZ.

Hovedkortet har dessverre ikke AGP- eller PCI-lock, så jeg vet at hvis jeg øker FSB på CPU'en, kan det gå utover skjermkortet. Jeg har CPU'en oppe på 192 FSB(2,09ghz) før, uten å overklokke skjermkortet. Da jeg skulle overklokke skjermkortet satte jeg FSB'en ned på original (166 [1,833ghz]), for sikkerhets skyld. Deretter overklokket jeg skjermkortet til 450/250 (originalt 400/200). Det jeg lurer på da, er:

Er det større sjangs for at skjermkortet ryker hvis jeg nå øker FSB'en til det den stod på før (192FSB [2,09ghz])?

Håper noen kan hjelpe meg med å få svar på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan klokke MPèn opp til 12X(12,5) men ellers høy FSB uten låsing

vil/kan føre til korrupt data på disken din, lydkort osv. kan lage krøll osv.

Vil ikke anbefalle FSB-klokking noe særlig over 170 uten locks.....

(137 med 266 CPUèr)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Jeg kjører 195 i fsb, uten lokk med klokka skjermkort. Det funker fett hos meg. Tror ikke det er noen større risiko. Men så mye høyere enn det tør jeg ikke gå, med tanke på skjermkortet.

Så går det noen mnd. og et eller annet ryker til denne mannen > :devil:

og fæle skriking etter nye deler hos Web-shop(ene) på garanti.......

Lenke til kommentar

Har ingen PCI-kort foreløpig. Lyd er innebygget i HK. Alt som stikker ut bak er et PowerColor Radeon 9600 pro EZ altså. Vet ikke hvor langt dette kan gå før det "tar kvelden", det har jo kjørt 192 fsb før, dog uten overklokking av skjermkortet. Er det noen som vet om det tar lettere kvelden etter overklokking?

Takknemlig for alle svar så langt, selv om de spriker i alle retninger. Ser visst ut som jeg bare må prøve, går det så går det, går det ikke, så får jeg håpe at det går an å kjøre defaults igjen. :green:

Er det noen som har hjelpende svar, er det bare å skrive! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har Asus A7V8X-X hovedkort, Amd Athlon 2500+ prosessor og PowerColor Radeon 9600pro EZ.

Hovedkortet har dessverre ikke AGP- eller PCI-lock, så jeg vet at hvis jeg øker FSB på CPU'en, kan det gå utover skjermkortet. Jeg har CPU'en oppe på 192 FSB(2,09ghz) før, uten å overklokke skjermkortet. Da jeg skulle overklokke skjermkortet satte jeg FSB'en ned på original (166 [1,833ghz]), for sikkerhets skyld. Deretter overklokket jeg skjermkortet til 450/250 (originalt 400/200). Det jeg lurer på da, er:

Er det større sjangs for at skjermkortet ryker hvis jeg nå øker FSB'en til det den stod på før (192FSB [2,09ghz])?

Håper noen kan hjelpe meg med å få svar på dette.

Bare kutt ut da vettu, vet det er vanskelig, men livet er vansklig... :(

Du får skaffe deg en gammel pc, som du kan brenne via å overklokke....morro!

-Stian_A

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...