e321 Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Går det ann og få et program til og kjøre som ein prosess? Eg meiner(for de som bruker xp) hvis du trykker ctrl-alt-del og trykker på prosesser så kommer det opp ein haug med programmer, kan mitt program vere sånn? Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Alle programmer kjører som en prosess. Dersom du lager et vindus-løst program vil du ikke se det på oppgavelinjen men kun i prosesslista. Enkleste måten å illustrere det på er å starte delphi, lukke unit1 og svare neil til å lagre. Ta frem kildekoden til prosjektet (project -> view source) og legg en eller annen loop etter application.run( ); f.eks. tick := GetTickCount; repeat until GetTickCount > tick + 10000; Programmet vil kjøre i ca 10 sek, men vil kun synes i prosesslisten. -Vegar Lenke til kommentar
e321 Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 det var det eg meinte ja Takker for hjelp ! Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Ofcourse kan du kjøre programmet som prosess. Alle tasks som kjører på maskinen (unntatt de child threadsa lagd av multithreada exe filer), ligger på Prosesser i Ctrl+Alt+Del. Skal du kjøre programmet ditt som prosess, usynlig, så er det bare å la værra å lage en Form. Enkelt, og n00bish nok, lag ny Application, slett formene, ta bort det som står mellom Begin og End i Project1 hoveduniten, og legg til det du vil ha der istedet. For eksempel, kjøre en loop som venter på inkommende connections, kopiere filer, etc... Enkelt og greit. Bare ikke bruk dette til å lage worms, trojaner, etc... Lenke til kommentar
e321 Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 hehe skal ikke lage noe plagsomt virus nei Lenke til kommentar
derox Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Men... så... er det noen som vet om det går an å mekke et program som ikke vises noen av stedene (som vindu eller som prosess)? (bare av ren nysjerrighet om det går an... [selvfølgelig går det an, men er det vanskelig?]) Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Det er komplett umulig. Og forresten, den enkleste måtan å lage et tomt prosjekt: File -> New -> Console application Fjern linja der det står {$APPTYPE CONSOLE}, og voila! Du har et tomt prosjekt! EDIT: Med mindre du lager et über smart boot-virus EDIT2: Den forrige smileyen passet ikke så godt Endret 21. juni 2004 av kr1570ffz0r Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Lurer på om at dersom du lager et service så er det vel ikke brått sikkert den dukker opp i process lista, eller tar jeg feil? -Vegar Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Det er IKKE komplett umulig. Har du ikke sett Ghost keylogger, som skjuler seg fra task manager? Den hacker minnet til task manageren, så den ikke vises der. PV.exe, og andre task managers viser den da, ofcourse. Hvis du lager programmet for andre, syns jeg ikke det bør skjules i fra task manager, ettersom der forventer alle å ha full kontroll på hva som kjører. Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Det er IKKE komplett umulig. Har du ikke sett Ghost keylogger, som skjuler seg fra task manager? Den hacker minnet til task manageren, så den ikke vises der. PV.exe, og andre task managers viser den da, ofcourse. Hvis du lager programmet for andre, syns jeg ikke det bør skjules i fra task manager, ettersom der forventer alle å ha full kontroll på hva som kjører. Hehe, det visste jeg ikke... Skulle ikke uttalt meg da... Men uansett blir det noe annet, prosessen vil uansett kunne bli funnet. Du kan jo bare lage din egen process enumerator.... Eller kanskje ikke.... Du ser jo hvordan norton a.v. fucker med systemet..... Det må være mulig å blocke, eller forstyrre process-enumeration på et eller annet vis... Men uansett bør du ikke gjøre dette, der er jeg helt enig. Hvis programmet ditt klikker må du jo ha 100% peiling på alt om data for å stoppe prosessen... Ikke et ukjent problem under M$ Windoze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå