Gå til innhold

Trenger råd til kjøp av ny spillmaskin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe ny pc. Maskinen skal brukes til spilling, etc. Jeg skal ikke ha skjerm og OS, og vil bruke ca. 8000,-. Har sett på hardwarebutikkens amd64-maskin. Den kommer på 8000,- uten skjerm. Hva synes dere jeg bør gå for? Er veldig takknemlig for svar!

Her er en bra spille-pc på denne siden www.pyton.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1712

Det er flere spille pc-er på www.pyton.no

Lykke til!!!

Hilsen Afroflua

Lenke til kommentar

Kommer jo veldig ann på hvor mye du skal innvestere i det nye beistet... For et godt 64-bits system til 8k er vanskelig... dessuten kommer jo socket 939/941 snart. Hvis det var et "must" å ha det nå ville jeg brukt ca. 10k på et godt HK (socket-754), en Athlon 3000/3200+ "boxed", noe greit RAM (PC3200) helst 1GB og til sist et billig 9800XT hvis du kan finne det :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg synes du får mye dårlige tips her. For det første ville jeg valgt 3000+, og dropp 9800xt. Hvis du har noe som helst begrensninger i pc-budsjettet så vil 9800xt være uaktuellt. Detaljene ellers kan ikke jeg så mye om, men corsair er visst å anbefale på minnefronten.

Lykke til med pc-kjøp

Lenke til kommentar
Jeg synes du får mye dårlige tips her. For det første ville jeg valgt 3000+, og dropp 9800xt. Hvis du har noe som helst begrensninger i pc-budsjettet så vil 9800xt være uaktuellt. Detaljene ellers kan ikke jeg så mye om, men corsair er visst å anbefale på minnefronten.

Lykke til med pc-kjøp

:yes: Stemmer 9800 xt er det første du kutter ned på. 9800 pro funker utmerket.

Du vill helt klart vente et par uker på socket 250 hvis du er smart. Innebærer bedre minnekompatiblitet bedre ytelset (håper vi) og div andre features. 1024 MB minne er ikke noe must da A64 ikke har dual channel og vil ikke utnytte to brikker. bortset fra at du har mye mer minne å bruke i f.eks Battlefield. :p

Men et billig A64 system lyder slik: A64 3000, Radeon 9800 pro, socket 250 hovedkort og etter min mening heller 512rask MB minnebrikke en treg 1024 MB :thumbup:

Lenke til kommentar

Han mener vel egentlig det nye chipsettet til nVidia: nForce 3 250... det er da "hjernen" på hovedkortet...

btw: tror du kan klare å finne bedre/sette opp noe bedre selv enn A64 maskinen på hwb... denne du mente ikke sant?

Endret av LeChef
Lenke til kommentar

Det er den nye oppgraderte versjonen av nforce 3 fra nvidia. :D

Idag heter nfoce 3 kortene 150 og har et par mangler som vil bli utbedret i versjonen 250. Det kan også bety bedre ytelse :thumbup:

AMD64=socket 754

Nforce3= 150/250 ja det kan være forvirrende, men 150 og 250 brikkestene er beregnet for socket 754

Beklager at jeg brukte ordet socket 250, uvane jeg har skaffet meg. Det jeg prøver å si er at 250 er den nye versjonen av nfoce 3 kortene. :thumbs:

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...