FLuAA Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Det som skjer er at når tlf ringer og jeg tar den så reconnecter routeren og ejg detter ut av alt jeg holdt på med på nett. Noen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
reybr Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Da regner jeg med at du har ADSL og analog telefonlinje. Hvordan har du koblet opp ADSL utstyret ditt? Er splitteren koblet på den første telefonkontakten i huset og resten av telefonkontaktene går via splitteren? Lenke til kommentar
Hellslayer Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Samme problem her, men årsaken her er at jeg mangler en kabel som skal inn i splitteren, og får å få det hele til å funke så må jeg skaffe meg ny hustelefon Vet dette ikke hjelper deg, men jeg måtte bare si det Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 har analog tlf linje og vi har 2 kontakter... splitter er på kontakt nr2 Lenke til kommentar
reybr Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Bruker du kontakt nr 1, og den kabelen som går ut fra phone/isdn på splitteren, hvor går den videre til? Jeg regner det som ganske sikkert at du har koblet opp ADSL linjen din feil Endret 22. mars 2004 av reybr Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 har kobla splitter på tlf uttak nr2. Har en pc og en tlf på denne splitteren. funker som regel fint, men av og til når noen ringer til oss og vi tar tlf reconnecter routeren. Lenke til kommentar
reybr Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 har kobla splitter på tlf uttak nr2. Har en pc og en tlf på denne splitteren.funker som regel fint, men av og til når noen ringer til oss og vi tar tlf reconnecter routeren. Aller først: Hvilken ISP du har er totalt irrelevant. Så vidt jeg kan skjønne har du koblet feil. ADSL splitteren skal kobles før ALT annet telefonutstyr du har på linjen din. Så vidt jeg skjønner så er det kun EN telefon som er koblet til splitteren (Si ifra hvis jeg har misforstått) og de andre telefonkontaktene du har i huset er akkurat som de alltid har vært. For at linjen din skal virke uten brudd når telefonen ringer, så må ALL telefontrafikk gå via splitteren før den går til et telefonapparat. Se side 8 - 9 i denne PDF filen for skjematisk oppstilling av hvordan det skal kobles. Det er en grunn til at ADSL leverandører anbefaler montør hjelp til kunder med analog linje og mer enn en telefonkontakt i huset sitt Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 har kobla splitter på tlf uttak nr2. Har en pc og en tlf på denne splitteren. Hvis du har bare en telefon og denne er koblet inn i splitteren så tyder det på at splitteren ikke er 100%. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 ADSL splitteren skal kobles før ALT annet telefonutstyr du har på linjen din. Så vidt jeg skjønner så er det kun EN telefon som er koblet til splitteren (Si ifra hvis jeg har misforstått) og de andre telefonkontaktene du har i huset er akkurat som de alltid har vært. Hvis jeg skjønner han rett har han bare en telefon og den er koblet i splitteren og ergo er det jo korrekt så lenge han ikke bruker de ledige kontaktene. Lenke til kommentar
reybr Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Hvis jeg skjønner han rett har han bare en telefon og den er koblet i splitteren og ergo er det jo korrekt så lenge han ikke bruker de ledige kontaktene. Hvis han bare har en telefon som er i bruk og den går via splitteren så er det riktig koblet og da er det splitteren som er problemet. I så tilfelle bør han kontakte ISPen sin, så har han nok en ny splitter i løpet av et par dager. Har han derimot flere telefoner i bruk, så har han koblet opp feil. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 vi har en annen tlf i huset og... er kun hvis den blir brukt at jeg får brudd. skal jeg bare ta å koble splitteren på den og strekke ledningen hit? Lenke til kommentar
reybr Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Ta først en titt på side 8-9 i den pdfen jeg linket til, så ser du hvordan du skulle ha koblet det opp. Hovedpoenget er at hvis du bruker telefonkontakter som ikke er koblet via splitteren vil du oppleve de bruddene du opplever Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå