Gå til innhold

Hvordan formatere og legge inn windows på nytt?

Anbefalte innlegg

Hei! jeg kjøpte dataen min for over et år siden, og nå er den begynt å bli ganske treg...

jeg skal til USA snart, så da tenkte jeg at jeg skulle kjøpe en XP-cd, og formatere og legge inn windows på nytt.

Men siden jeg er ganske n00b i dette her så lurte jeg på om noen kunne fortelle meg hvordan jeg gjør dette... og hvilken XP-cd er det jeg trenger, jeg har sett forskjellige cd-er så jeg er litt forvirra

På forhånd takk!

EDIT: skriveleif

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sørg for å ta kopi på cd e.l. av det du vil ta vare på.

Så booter du fra xp cd-platen og velger å installere XP. Når du så velger hvilken partisjon du skal installere på. Her kan du enten slette partisjonen og opprette en ny, eller du kan velge å bruke en partisjon som allerede eksisterer og formatere den.

Hva mener du med XP-cs? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Det hjelper om den er bootbar... :D

Du kunne jo nevne at det er de alle sammen - såsant vi ikke snakker om piratkopier (ukyndig kopiert).

De forskjellige typene er, såvidt jeg vet (er ingen ekspert): Fullversjon, OEM versjon (må kjøpe noe hardware ved siden av), og studentversjon. Hvis man har en eldre Windows Cd fra før så kjøper man oppgradering. Det er vesentlige prisforskjeller her.

Lenke til kommentar

ja, da kan du hendvende deg til en forhandler og be om å oppgradere den til en XP lisens. Husk at du må sjekke hvilken løsning som bli billigst, både for lisens og software.

De vil antageligvis kunne gi deg mer info om dette enn vi kan. (de burde kunne det iallefall) :p

Lenke til kommentar
Er du jente eller VELDIG feminin? I så fall er du den første jenta jeg har sett!

Har du ikke noe bedre å skrive så kan du la vær, personen er tydligvis ny i dette gamet, og da trenger han/hun den hjelpen man kan få, ikke alle andre dumme svar...

Hold deg til tråden, har du noe crap du skal si, så si det i off topic.

Endret av Pcdude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...