terjthor Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Hei jeg lurer på om det er noen som har en grei walkthrough på hvordan jeg kan få en Access db til å bli tilknyttet en hjemmeside. med vennlig hilsen Terje Thorsen Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Dette er veldig enkelt i ASP. Jeg vet ikke hvor mye du kan fra før, men skal prøve og forklare dette så enkelt som mulig. ------------------------------ <!-- #include virtual="adovbs.inc" --> <% SET db=Server.CreateObject("ADODB.Connection") db.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=C:...db.mdb" %> ------------------------------ For at dette skal virke må filen adovbs.inc ligge i roten til webserveren. Det er kanskje enda lettere å sette fullstendig bane istedenfor å bare skrive navnet her. Hvis jeg ikke har glemt av noe skal du nå kunne lese og skrive til db.mdb filen. ---------------------------- Jeg tenkte det kanskje ville være lurt og legge med et fungerende eksempel på hvordan dette brukes i praksis også. Under følger koden for å sjekke brukernavn og passord for innlogging på en sikker webside. ** Merk ** Denne koden er uten include virtual adovbs.inc ** Fordi dette er ordnet på en annen måte. ----------------------------- <% SET db=Server.CreateObject("ADODB.Connection") db.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=C:webdesigndbdb.mdb" Password = Request.form("txtPassword") EMail = Request.form("txtUserName") Login = Request.form("login") If Session("EMail")="" Then If Login="kp" Then Response.Redirect "nologin.html" End If SET RS=db.Execute("SELECT * FROM UserBase WHERE EMail = '"&EMail&"' AND Password = '"&Password&"' ") If RS.eof Then Response.Redirect "wronglogin.html" Else Session("Password") = RS("Password") Session("EMail") = RS("EMail") Session("Access") = RS("Access") Response.Redirect "../../html/home.asp" End If Else If Session("Access") > 9 Then Response.Redirect "kp.asp" Else Response.Redirect "noaccess.html" End If End If %> ----------------------------- Lykke til med ASP!! - Tech Support http://www.silentblue.net _________________ Chieftec Dragon Fulltower (340w) AMD Athlon XP 1800+ (1533MHz) EpoX 8KHA+ Hovedkort. 512MB DDR Apacer PC2100 (original reg w/ECC). Gainward GF3 Ti200 128MB DDR (210/480) <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: bic-judge på 2002-04-01 12:17 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: bic-judge på 2002-04-01 12:22 ] Lenke til kommentar
terjthor Skrevet 1. april 2002 Forfatter Del Skrevet 1. april 2002 Tusen takk for hjelpen. Dette var til stor hjelp. med takknemlig hilsen Terje Thorsen Lenke til kommentar
terjthor Skrevet 1. april 2002 Forfatter Del Skrevet 1. april 2002 Tusen takk for hjelpen. Dette var til stor hjelp. med takknemlig hilsen Terje Thorsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå