Gå til innhold

css... hvorfor ikke i IE?

Anbefalte innlegg

clickbar URL

prøv å hovre tingen til venstre.... I mozilla flytter den seg litt... jeg skjønner ikke helt hvorfor den ikke flytter seg lenger, når det står left: 0px... da burde den være lengre til venstre... hva det den ser 'left' i forhold til??

I IE flytter den seg heller ikke noenting... er dette noe jeg kan gjøre noe med?? hvordan??

I tillegg har jeg et problem: du ser en;

<abbr lang="no" title="World Wide Web">WWW</abbr>

Er dette noe IE ikke takler eller er det noe jeg har skrevet feil eller noe jeg har glemt??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det går å legge inn bildet i et a-element, men det er sterkt frarådet å bruke linke som ikke er der for navigering. Det at IE stinker er kjipt, men det er ikke dermed sagt at du bør bryte en masse regler sel, bare for å oppnå designmessige goder

Lenke til kommentar
du burde nok ikke drite i IE...

ha! der er jeg før deg Enden

jo du var før meg, men denne gangen "tok du feil"

Man kan ikke ignorere den nettleseren som er domminerende i markedet og som alle uten spesiell interresse bruker...

Når det gjelder å bruke a elementer til annet enn navigering så er det rett og slett semantisk feil, og det er mange grunner til ikke å gjøre det - uavhengig av hvordan dy styler utseendet. Faktum er at det er et a-element uansett hva du gjør med det...

Da ville jeg heller brukt javscript til hvoerfunksjonen, selv om dette heller ikke er ideelt

Lenke til kommentar

Når det gjelder å bruke a elementer til annet enn navigering så er det rett og slett semantisk feil, og det er mange grunner til ikke å gjøre det - uavhengig av hvordan dy styler utseendet. Faktum er at det er et a-element uansett hva du gjør med det...

hvis du sikter til det jeg skrev så burde jeg kanskje formulert litt annerledes, jeg mener ikke å bruke a til annet enn linker, men å gjør mye mer med en link enn vanligste effektene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...