enden Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Tenkte jeg skulle overraske en venninde med å redesigne hjemmesiden til "vinklubben" hennes. Den de har nå er helt jævlig - vil ikke vise den fram engang... De er en gjeng med damer i begynnelsen av tredveårene som møten en gang i måneden og setter til livs ubeskrivelige mengder vin, og kaller seg vinklubb for å bringe inn et lite snev av kultur Det jeg tenker på er en designmessig enkel side med header, meny til venstre og tekst til høyre. Begrenset i bredden og 10+% i høyden. Typisk avislayout. Problemet er at jeg har totalt idetørke (ikke det at jeg er så designmessig kreativ fra før...). Lekte meg litt med vinrødt og en lys gråfarge, men finner ikke et design som ser bra ut... Noen som har tips? Trenger og tips til hva slags innhold jeg kan legge på... Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Noe med vin hadde vært lurt, tror jeg. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Når jeg tenker vin tenker jeg burgunderrødt, med innslag av lysgrønn, neste litt som på 2advanced.com. Masse bilder av vinglass med pen rødvin, med en anelse lens blur vil jeg tro. Så royal så du får det til. Overhodet ikke pixel, men rent og pent. En vinflekk kanskje? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hmm... Hvorfor tenker alle rødvin når man ser ordet vin?? hva med å lage en hvitvins-side... eller kanskje ha stilsett for begge deler? En side som kanskje er et vinglass? med innholdsfelt i glasset, meny ut fra stetten? men da må man huske på at rødvins og hvitvinsglass er forskjellige også Det jeg kommer på nå, i hvertfall Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hadde sikkert vært pent med en drueklase øverst til høyre eller noe? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 En side som kanskje er et vinglass? med innholdsfelt i glasset, meny ut fra stetten? men da må man huske på at rødvins og hvitvinsglass er forskjellige også Ikke interface! [/svare-for-enden] Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 En side som kanskje er et vinglass? med innholdsfelt i glasset, meny ut fra stetten? men da må man huske på at rødvins og hvitvinsglass er forskjellige også Ikke interface! [/svare-for-enden] Ok... da så... var bare en av mine idéer @Sigmoideus: Hørtes jo egentlig litt stilig ut... Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 på tema sider pleier jeg å ta et lite søk på nettet og se hva andre har tenkt.... stikkord: vin, druer, vinsmaking, årgangs vin....... Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 eller kanskje ha stilsett for begge deler? Den tente jeg litt på, men først vil jeg være enig i at rødvin er tingen for vin Hadde sikkert vært pent med en drueklase øverst til høyre eller noe?Glemte å si at jentene kaller seg "De snublende druer" Gah, skulle ønske jeg kunne photoshoppe... ang. farge så er det litt lysere enn 2advance jeg har lekt meg med Lenke til kommentar
PT Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Tja... Du kan vel kjøre noe alá denne fisken min bare med en vinflaske/vinglass/drueklase i bakgrunnen? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hva med å inkludere en drueranke som går litt nedover den ene siden. Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Med min elendige fantasi trenger jeg bilder! Siden de kaller seg "De snublende druer" så hadde det kanskje passet best med en animasjon, men da blir den typen side som PT postet kanskje litt feil? Synspunkter? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hva med noe ala http://matprat.no ? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Her ser jeg for meg, som noen allerede har nevnt, en rødvinsrød hovedfarge på sakene. Gjerne med en mørk grå "ting" i header/venstre hjørne. Kanskje en liten halvdel av et rødvinsglass på høyre side som "stikker innom en tur". Wickid pics: http://www.geerwade.com/gw/images/site/education/grapes.jpg http://www.whitespot.com/images/wine.jpg Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 ærsh. får ikke til noe som ligner grisen lenger Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) om du tar en bakgrunn som ligner litt på marmor. Lys og trivel. Så tar du de klassiske acantus rankene som snirkler seg litt hit og dit rundt om på siden. Kan lage en side med litt greske/romerske elementer... merkelig nok forbinder folk marmorsøyler og slikt litt med vin. Må komme av acantus rankene. Se på pynten på de nyeste greske templa så har du litt å fikle med vil jeg tro. (ikke dorisk og joniske søyler altså). De er bare feite og kjedelige, selv om jonisk er litt bedre en dorisk. (dæsken husker litt fra kunst & kulturhistorien fra videregående gitt.) om dette blir for høytidelig (tross alt veninnedrikkeklubb...) så ta heller å fokuser på det sosiale. bilder av damerne med røde kjaker og tomme glass osv osv... humor elementer på siden og sånn... Endret 22. mars 2004 av Stonescream Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå