Slabbedasken Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Har fått meg en SE Z600, og har prøvd å laste ned e-post klient fra operatøren min (Netcom mother kontant) Har ikke lykkes ennå...... Fungerer denne på hotmail eller bare annen mail? Noen som har noen tips til hvordan jeg kan ordne dette slik at jeg kan lese epost på mobiltelefonen!! En annen ting....jeg trodde wap 2.0 kunne lese alle vanlige internettsider, men det er mange sider jeg ikke kommer inn på....eneste "vanlige" internettsiden er google.com hvor jeg ikke har fått feilmld om at clienten min ikke kan laste siden......noen som har noe info der? Takker på forhånd for alle svar :-) -slabbedasken. Lenke til kommentar
annie Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Du kan lese telenor online sin epost, om du har dem som internettleverandør. http://epostleser.online.no/ Samme med frisurf. Antar det er epostleser.frisurf.no Ellers funker Yahoo mail veldig bra (og har gratis spam filtrering som funker selv om du forwarder mail f.eks fra et domene). http://no.yahoo.com/ På Yahoo funker en god del mer, så manøvrer deg fram til mail. Vet ikke om den internasjonale funker på wap nå, men den gamle adressen til den nedlagte norske portalen fungerer iallefall fortsatt. Fikk ikke Hotmail til å virke direkte når jeg prøvde. Ellers så har jeg en mail klient på mobilen, men sluttet ganske snart å bruke den - for mye spam, og da ble det for irriterende. Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 webmail som hotmail o.l. funker ikke nei. Må være pop-kontoer. Klienten ligger i mobilen din. Det du trenger er gprs og mail oppsettet. Det finner du nok hos leverandøren din (netcom) eller hos www.dintelefon.net. Bruker netcom sin mail selv og det funker bra. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Det du laster ned frå netcom er innstillingene for gsm/gprs og innstillinger for epost klienten i telefonen. Kva som skal stå på dei forskjellige felta er mykje avhengig av kva mailkonto du har. Hotmail og ein del andre web-baserte epostkontoer fungerer ikkje sidan dei ikkje er POP-kompatible. For nøyaktig oppsett vil eg anbefale deg å stikke innomDintelefon.net der alle mail/mms o.l oppsett er sett opp i detalj (oppe til høgre er linkane) Å lese vanlige internettsider gjennom wap2.0 protokollen er nok ikkje mogleg, berre wap-sider kan bli lest på telefonen din enno. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Hvilke email kontoer kan man bruke sammen med mobiltelefonen da (SE Z600 med Netcom)? Har netocm en slik egen mail (pop) hva det nå enn betyr opplegg? Kan jeg bruke emailen fra nettleverandøren min da (Broadpark.no)? Andre alternativer? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Gjorde slik som oppsettet stod for NextGenTel, men selv da får jeg feilmld. om at det er en feil på side opg at jeg skal bytte oppkobling. Hvordan gjør jeg det med Yahoo mailen da....? Hva skal jeg erstatte denne med: Inng. server: mail.broadpark.no ? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Sletta de andre mail kontoene jeg hadde (Den jeg lagde med NextGenTel siden jeg ikke fikk den til å virke, så slettet jeg den Netcom Webmail som jeg lasta ned fra netcom sine sider. Da tok jeg å ville prøve å se hvordan jeg kunne få min Yahoo mail til å fungere sammen med mobiltelefonen, men etter en 1.5 min med søk kommer fremdeles svaret "fant ikke serveren" Det jeg skrev inn inng. server var mer eller mindre selvkomponert "mail.yahoo.com" Er det noe jeg ikke gjør riktig? annie hva må jeg skrive inn for å få oprettet en mailkonto med Yahoo som virker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå