Gå til innhold

En kompiss med deffekt Hercules Radeon 9800 XT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter forbrukerkjøpsloven §32 har han krav på å kunne heve kjøpet dersom varen ikke kan omleveres etter §30. Spørsmålet da er om et saphire kort kan betegnes som et tilsvarende produkt

edit; ble plutselig litt usikker om det er samme bestemmelser for nettkjøp. Uansett er denne feilpostet - den burde ligget i webshoperfaringer ;)

Endret av enden
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

eneste forskjellen er bundle.

hercules sine xt kort er 100% identiske med sapphire osv.

asus er den eneste produsenten som har forandret på kjøleløsningen

så det å påstå at sapphire ikke er like bra som hercules blir riv ruskende galt

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

saken er ganske klar egentlig. er kortet defekt så er det som sagt omlevering til tilsvarende produkt. Repareing er nok ikke et alternativ i dette tilfellet.

Spørsmålet som andre har dratt frem om Saphire og Hercules blir like er nok relevant, men dette ligger i kjøpsloven.

Hvorvidt det er snakk om Komplett som selger eller Computercity i Akershus er nok det samme tror jeg

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke skjønne at han skal få noe annet enn 9800XT iallefall... Sapphire kortene er identisk til Hercules (bortsett fra klistremerke på vifta)

Kanskje han kan heve kjøpet da?

Edit: skrev 9800pro, mener selvfølgelig XT

Nei, det er dem ikke. Sapphire bruker 3.0 ns minne, Hercules har 2.8ns .... Hercules har best minne i forhold til alle andre 9800pro /XT

Lenke til kommentar
saken er ganske klar egentlig. er kortet defekt så er det som sagt omlevering til tilsvarende produkt. Repareing er nok ikke et alternativ i dette tilfellet.

Det store spørsmålet her er jo hva som regnes som et tilsvarende produkt. Mange vil nok nekte for at Sapphire er like godt som Hercules - stiller meg selv nøytral der, men jeg kjenner flere som heller lar være å kjøpe nytt hvis de ikke får Hercules

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...