Gå til innhold

Opera bruker for mye minne, noen løsning?


Ursa

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Topicen sier det meste. Selv om Opera på absolutt alle måter er den beste browseren mange hestehoder foran noen konkurrent, så bruker programmet irriterende mye minne etter en liten tids bruk.

 

SÅ jeg lurte på om det var en knapp eller noe jeg har oversett noen plass sånn som "free up RAM" eller noe sånn. Det er slitsomt at det skal bruke 30 megabyte minne bare pga at den lagrer sidene jeg allerede har lukket og sånn.

 

På forhånd takk for hjelpen!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opera bruker mye minne hvis du har mye minne ledig. Det er jo ingen grunn til at den ikke skal bruke ledige ressurser?

 

Skjønner ikke hvorfor alle skal blande seg opp i hvor mye minne programmer bruker... :roll:

 

Opera bruker bare 52MB hos meg akkurat nå, til tross for at jeg har 400MB ledig.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

okei jeg gir meg :)

 

edit: har 512 mb.... men vil at det skal være nesten UMERKBART... sånn at jeg kan surfe når jeg kjører tunge applikasjoner i bakgrunnen (eks. rendring av video). Men jeg KAN jo allerede surfe da... går bare tregere med rendringa liksom... litt kjedelig... MEN jeg gir meg da! :) Opera 4 all! (etter kanskje 5 år støtter Internet Explorer FREMDELES ikke .PNG... Er det ikke utrolig?)

Endret av Ursa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...