Gå til innhold

Creative MP3+ vil ikke virke på bærebar

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig skaffet meg Creative SoundBlaster MP3+ brukt. Den virker helt bra både på en stasjonær PC (uten drivere til og med) og en bærebar som er eldre enn den som det er snakk om.

Problemet er nemlig at det er en Acer TravelMate 803 jeg bruker til å se på film med og derfor her det skal virke. PCen merker ikke at jeg har plugget det i USB kontaKten. Hva er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv samme maskin, og kjøpte tidligere i år en SB MP3+. Resultatet ble det samme som du opplever nå - lydkortet/boksen nektet å fungere.

Årsaken er denne:

I Creatives spesifikasjoner står det at MP3+ ikke fungerer med bus-powered USB hubs. Av en eller annen grunn er det en slik som er i laptopen vår, selv om det er nærliggende å tro at det er fire "normale" USB-porter.

For å få MP3+ til å virke må du altså kjøpe en USB-hub med ekstern strømforsyning, en USB-kontroller i PCMCIA-format eller rett og slett finne deg en annen maskin å bruke det på.

I mine øyne forsvinner hele poenget med boksen da, noe forhandler sa seg enig i, så jeg hadde absolutt ingen problemer med å få levert den tilbake (PS Østereng i Kr.sand).

For øvrig kan jeg nevne at samme problem gjelder Dell Inspiron 8500, og sikkert en drøss andre bærbare også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...