adsfiklam Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg hadde tent å begynne å selge varer på internett så... Hvordan lager man et webbutikk system som på f. eks. XD eller hvilken som helst annen webbutikk? Er dette noe man må bestille fra noen profisjonelle (i tilfelle hvem) eller kan man gjøre dette selv. Takker for svar Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Selvfølgelig kan du gjøre dette selv. Alt avhenger av hvor mye pågangsmot og kunnskap du har. Men hvis du ikke gidde/orker/kan lage hele greia selv sp er det ikke noe problem å kjøpe ferdige løsninger. Hos mamut kan du få en full løsning med økonomi/CRM/butikk system, og det finnes mange som de. Hvis du tar en titt på webshoppen til 3dfxcool så er den en del av et mamut system Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Ok. Har ikke så mye kunnskap, men lærer fort Ville helst ikke bruke Mamut... Hvor kan man lære dette? Og i tilfelle jeg til slutt ikke gidder/klarer å lage noe selv, hvem kan gjøre dette billig/bra? Takk Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) La oss si det sånn. * Generell funksjonalitet og stabilitet: 8/10 * Sikkerhet: 10/10 * Betalingsløsning: 11/10 * Et design som virker: 8/10 * Klare å selge: 12/10 der 10 er svinevanskelig og 1 er ganske vrient... Men for all del - lykke til! For å svare litt mer: Dette er mye serverside programmering. php, asp, java på serversiden krever en god del kunnskaper og erfaring. Klientsiden krever gode designkunnskaper, men kan være ganskel enkel helt avhengig av serversiden. Betalingsløsninger koster gjerne endel og gjør hele serverdelen enda mer komplisert (muligens og klientsiden hvis du satser på kredittkort), men igjen - lykke til Endret 21. mars 2004 av enden Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Mulig jeg tar feil, men har ikke noen webhoteller slike løsninger liggende som man kan benytte? Mener i hvert fall at der jeg har min side, Nordic Hosting, har en slik løsning man kan bruke, mulig dette kun er muligheten for en database eller noe? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hvor mye HTML, CSS, PHP og MySQL kan du? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Det som er på netconnection.no bruker vel javascript/cookies ? Kunne jo spurt dem om du fikk det da.. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Dersom du kan et serverside programmeringsspråk som PHP eller ASP så er det ikke noe problem å lage det selv. Det er ikke noe du burde begynne å lage selv dersom du ikke kan f.eks. PHP. Hvis du skal bestille et tilpasset system fra en bedrift så må du regne med å betale mellom 20.000 og oppover til over 100.000 for en virkelig avansert løsning. Du finner mange ferdig og gratis scripts på www.hotscripts.com - dersom serveren din ikke har støtte for perl, PHP eller ASP finnes det også en kategori for "Remotely Hosted" der også. Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Hvor mye HTML, CSS, PHP og MySQL kan du? Nesten ingen ting... Trur jeg. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hvor mye HTML, CSS, PHP og MySQL kan du? Nesten ingen ting... Trur jeg. Da foreslår jeg at du begynner å lære deg HTML og CSS. Det er ikke så vanskelig å lære det mest grunnleggende, men det tar nok noen uker. Deretter må du lære deg php. Noe som kan ta litt lenger tid. For så å lære MySQL. Alt i alt kan du lage den siden din, hvis du jobber godt og er interessert i greiene, om en måneds tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå