enda_en_arne Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA nForce2 Ultra400 Problemet er altså at jeg opplever at bildet(og lyd) "skipper" litt en gang iblandt, virker som om alt står stille noen millisekunder, omtrent som at den hopper over noen frames. Prossesor kjører på 3200 nå, og ram på 400, men samme skjer på default innstillinger, kanskje tilogmed mer. Har nylig kjøpt nye deler, og hadde ikke dette problemet tidligere. Dette skjer(merkes iallefall) i 3D-applikasjoner. Noen som har lignende erfaringer, evt. noen forslag på hva som forårsaker dette? Er rimelig sikker på at det har med hardware å gjøre. mvh arne Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Kosn spill er det snakk om da?alle eller er det noen spesielle spill Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Alle nyeste driver? prøv å fjern GFX + chipset drivere å legg de inn på nytt og se om det hjelper, eller så kan du skru av "automatically search for shared resources" med tuneup utilliteis 2003 Lenke til kommentar
enda_en_arne Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) nå spiller jeg ikke så mange forskjellige spill, men vet det skjer i Counter-strike og Warcraft 3, dessuten ser jeg det i 3dmark2003 har siste driver fra ATI, og siste nforce2driver fra Nvidia ja Endret 21. mars 2004 av enda_en_arne Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 hva scorer du i 3dmark 03'? hmmmm.. som sagt, prøv å installere nye drivere til chipset og skjermkortet ditt. Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg har samme skjermkortet, har ingen slike problemer (spiller UT 2004). hvilke programmer kjører i bakgrunnen. (antivirus,brannmur etc..) Hvilken DirectX har du? Det du kan prøve er følgende: -Gå inn på oppgavebehandling (Controll+alt+delete) -slå av exploreren dær. -Gå på kjør og start spillet dær. garanterer ikke at dette virker, men du kan jo prøve. Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Har du Soundblaster Lydkort ? Om du har så ligger problemet der. Prøv noen adnre drivere (noen eldre). Lenke til kommentar
ZaKo Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 jeg har også dette problemet, har prøvd det meste..men hjelper ikke.. formatert,lagt inn alle nye driverne til hoveddkort,skjerm osv.! Har integrert lydkort til hovedkortet..! Kjøpte ny PSU,siden det jeg hadde var dåårlig q-tech. trodde dette kunne ha vært feilen..men det var det ikke. Merkelig dette ass..! Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Det samme skjedde med meg, grunnen til at det skjedde var at jeg hadde formatert og "glemt" og legge inn den siste DirectX.. Regner med du har det, men vis ikke er det nok det som er feilen.. Edit: Kjører du programmer som Hardware monitor eller lignende vil du få en liten stopp hver gang programmet oppdaterer seg, altså på hvert intervall.. Endret 22. mars 2004 av Morpheus- Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Det kan også være disklagg fra hver gang spillet bruker den. Hvis du har en ekstremt fragmentert disk eller gammel og treg, vil det gi små ytelsesfall når disken benyttes. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Kan kanskje komme av: - For lite RAM - Skjermkort overklokka for mye. (Vet ikke om lyden hadde hakka da men.) - Fragmentert HD - Andre programmer i bakgrunnen. (Noen temperatur-overvåkningsprogram skaper slik lagg). - Harddisk/DvD/CDROM ikke i DMA-mode. - Rare/gale drivere. (Jeg har gode erfaringer med Omega-driverne) En liten ting som kan hjelpe er å bruke task-manager til å sette opp prioriteten på spillet (etter du har starta det). Lenke til kommentar
tbend Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 - For lite RAM- Skjermkort overklokka for mye. (Vet ikke om lyden hadde hakka da men.) - Fragmentert HD - Andre programmer i bakgrunnen. (Noen temperatur-overvåkningsprogram skaper slik lagg). - Harddisk/DvD/CDROM ikke i DMA-mode. - Rare/gale drivere. (Jeg har gode erfaringer med Omega-driverne) Samme problemet hær!... spiller BF får jeg fps dropp akkurat når noen boter dauer eller cpuen lager lager "spawns" 2,8@3,2 r9800pro ( uklokka ) 512mb ram, geil AA: 6x AF: 16x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå