Umbra Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Jeg sitter med skolearbeid og lurer på hvordan man får fram et lite 2 tall hvis man skal skrive f.eks. mm2. Jeg lurer også på hvordan man får snudd et ! og ? oppned, noen som vet? Endret 21. mars 2004 av Umbra Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Heve/senke skriften. Heve: Skift-->Ctrl-->+ Senke: Ctrl --> + Edit: Fungere i Word og PowerPoint, ikke i Excel Endret 21. mars 2004 av chrisege Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg tror jeg må ha det inn med teskje, kan du gi en litt mer detaljert forklaring? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg skal prøve. Hvis du skal heve skriften. For eksmpel når du skriver kvdratmeter. Skriver du tallet så benevning og trykker så på - Skift-->Ctrl-->+, for å heve skrifte og skrive tallet 2, for kvadrameter. For å få skrivten tilbake i normal, trykker du en gang til på - Skift-->Ctrl-->+. Gjør det samme, når du vil senke skriften, husk da bare å bruk rett komando (Ctrl-->+). Håper det hjalp. Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Nå skjønte jeg det. Jeg brukte +'en på numpad'en først og det virket ikke. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
antec Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Irriterende at dette ikke støttes i Excel faktisk. Et alternativ er å bruke tegnkartet og kopiere herfra. Dette fungerer i alle applikasjoner (med få unntak). Tegnkartet finner du på følgende måte: Startmeny -> Run/kjør -> skriv "charmap" Velg evt. skrifttype og copy/paste Koden for dette omtalte 2-tallet er forresten: ALT+0178 (bruk tallene på Numpad). Greit med alternative løsninger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå