Moskus Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hei! Jeg kjøpte sjefens gamle laptop. Men han har tydeligvis ikke helt forstått hvordan man skal holde batterikapasiteten på topp. Spesifikasjonene sier at jeg skulle hatt 2t 40min, men batteriet varer ikke mer enn i ca 1time 30 min (maksimalt, noen ganger bare en time). Dette kommer jo selvfølgelig ann på hvilke programmer man kjører og hvilken strømprofil man bruker, såpass har jeg forstått. Men det hadde vært greit med litt lengre tid. Er det noen der ute som har noen tips? Må jeg kjøpe et nytt batteri, i såfall hvor får jeg tak i et til Toshiba? Takker på forhånd! Lenke til kommentar
tfx Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hei Desverre er det slik at det noen ganger er svært vanskelig å opprettholde en god batterkapasitet på bærbare maskiner. Hva dette skyldes kommer litt an på forskjellige ting, men når en bærbar f.eks alltid står tilkoblet strøm vil faktisk batterikapasiteten synke. Det kan være mulig at sjefen din har gjort akkurat dette og mitt tips da er faktisk å forsøke å bruke maskinen mest mulig på strøm for å se om kapasiteten blir forbedret. Jeg vet ikke hva du har prøvd, men det gode gamle "mobiltelefontrikset" med å lade det helt ut, la den stå og lade i f.eks 16 timer uten å bruke pc'en for så å starte å bruke den kan være verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Utladning og maks oppladning høres ut som en plan. Har allerede satt i gang med det. Prøvde også Battery Eater Pro 2 som var nevnt i en tidligere tråd. Men når jeg starter maskinen etter en test (og laptopen er helt tom for strøm), så får jeg en feilmelding når BEP2 starter igjen... Noen som vet hva som er feil? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Har lest litt rundt omkring på nettet, og det finnes jo selvfølgelig selvmotsigelser: Noen mener at man burde la laptopen være plugget i veggen så lenge som mulig for å spare på oppladnings-syklusene, mens andre mener at hvis man har den koblet i veggen, så vil batteriet bli dårligere av det. ??? Lenke til kommentar
tfx Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Selvmotsigelser finnes alltid. Jeg har bare testa dette oppladingstrikset og har grei erfaring med det. Tror bare det er sunt at pc'en får stå og gå litt på batteri i ny og ne Etterhvert ble batteriet bedre i bruk, men det tok litt tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå