Gå til innhold

Ati 9800XT Varme


Anbefalte innlegg

Hjelp? :)

 

Sliter med ustabilitet med min nye maskin, tror det kan ha noe med varme å gjøre.

GPU tempen ligger IDLE på 68-70 grader, ved load rundt 80!

Noen andre som har lignende problemer? Når den henger seg blir skjermen helt svart, samt at lydkortet spyr ut en helt jevlig lyd.

Andre specs på maskinen er som følger:

 

AMD 64 3400+

Abit KV8-MAX3

1024 MB PC3200

Audigy 2 Platinum

1x S-ATA 160gb Seagate

1x IDE 120gb Seagate

1x Ekstern FireWire 250gb Maxtor

Alt er luftkjølt i et gammelt Chieftech midi-tower.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du leser av temperaturene vha ATI driverne så er det helt normale temperaturer du får, den kan kanskje være noen av de andre komponentene som ikke er helt glad for den ekstra varmen som skjermkortet avgir.

 

Har omtrent tilsvarende kort med vannkjøling, ligger på 50 grader idle og ca 60 load i følge ATI driverne, rivatuner trekker fra 20 grader, og det er nok mer realistiske temperaturer.

 

EDIT:

Hadde omtrent samme temperaturer som deg før vannkjølingen kom inn i boksen, uten at det medførte ustabilitet.

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

Bruker nyeste catalyst.

Henger seg som oftest i battlefield / battlefield vietnam. Har hengt seg en gang i CS på den måten også, samt en gang når jeg gikk inn i Opera ;)

 

Edit: Skal btw. formatere ikveld og innstallere WinXP med SP1, for å se om ting bedrer seg.

Endret av SnipeAlot
Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet. jeg stolte på rivatuner som viser 20 grader mindre uansett..... men når det sto 70 i ati sine drivere og det gikk fint an å ta på kortet så stolte jeg på rivatuner.

Men jeg var ikke helt sikker så jeg kjøpte et vantec spectrum viftekort fra microplex (orker ikke å linke nå).

Nå ligger temp'en på 50 i ati sine drivere og 30 i rivatuner.... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...