Gå til innhold

Hvilket minne brukes til mitt hovedkort?

seeks

Anbefalte innlegg

skal kjøpe MSI K8T NEO-FIS2R (socket 754) og amd athlon 64 3000+ cpu, men lurer på hvilket minne jeg skal kjøpe. Går ut i fra at DDR-DIMM er riktig. Og vil har Corsair 1024mb...men hvilken???

Har hørt at PC3200 pro er bra, men en eller to brikker??

Skal jeg kjøpe en av denne kanskje?

123498 Corsair PC3200 DDR-DIMM 1024MB ECC REG

- 64Meg x 4, CAS 2.5, "Low Profile" På lager: 10-19 2,816,-

eller muligens 2x av denne:

122867 Corsair PC3200 DDR-DIMM 512MB ECC REG

- 32Meg x 8, CAS 2.5, "Low profile" På lager: 9 1,228,-

Hvorfor er 1024mb mer enn dobbelt så dyrt som 2x 512mb???? Da må det jo klart være lurest å velge to av sistnevnte...

og velger jeg riktig minne til HK nå eller er jeg helt ute å kjøre?

Kanksje finnes det billigere minne som er like bra til mitt HK?? Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har "samme" konfigurasjon som du har tenkt å gå for (MSI K8T NEO-FIS2R/amd athlon 64 3000+ cpu). Jeg bruker Corsair Twinx1024-3200LL (2x512MB). Dette funker i dag "utmerket" - men legg merke til at du må oppdatere HK-bios til siste versjon, samt at du muligens må øke DDR-volt til 2.7V for å få dette til å funke.

Det er også mulig at du må sette minne-timingene manuelt for å få et stabilt system/utnyttet minnebrikkene. Minnebrikkene bør også plasseres i slot 1&3 på hovedkortet. (Legg merke til at viss du benytter mer enn 2 brikker, så vil hastigheten kjøres ned til DDR333, da DDR400 er støttet med maks 2 brikker).

Ellers så er det en god idé å sjekke ut Official Corsair Memory Support Forum.

Lenke til kommentar

ok ser bra ut, tror jeg går for det samme, men hvordan stiller du på DDR-volten? Trenger jeg noen spesiell power supply for dette? Hadde tenkt å kjøpe en Q-Tec Strømforsyning ATX 400W Gold PFC, er denne bra nok?

Lenke til kommentar

Du trenger ingen spesiell powersupply for å stille DDR-spenningen, dette gjør du ganske enkelt i MSI-hk'et sin bios.

Ang. strømforsyningen, så ville jeg gått for en skikkelig "kvalitetsstrømforsyning" som klarer å levere rikelig med strøm ut på +12V (gjerne >20A så er du ihvertfall garantert stabilitet i strømtilførselen!). Kjenner ikke selv til den du nevner, men har lest litt misnøye rundt Q-Tec her på forumet, så det er kanskje en idé å gå for en annen produsent (?).

Anyway - LYKKE TIL! :)

Lenke til kommentar

ikke kjøp noen av de der brikkene, du har satt op ECC REG brikker. de er ikke spes gode og koster glesk, kjøp vanlige. som det ikke stpr ECC REG bak, da er ikke 1024 dobbled så dyr som 2x512

EDIT: corsair XPM3200PRO er veldig gode brikker........

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
ikke kjøp noen av de der brikkene, du har satt op ECC REG brikker. de er ikke spes gode og koster glesk, kjøp vanlige. som det ikke stpr ECC REG bak, da er ikke 1024 dobbled så dyr som 2x512

EDIT: corsair XPM3200PRO er veldig gode brikker........

Henrik2k: For å klare opp i en _mulig_ misforståelse :roll: :

Jeg skrev:

----

Jeg bruker Corsair Twinx1024-3200LL (2x512MB)....

----

IKKE nevnt ECC REG noe som helst sted. Linken min (til komplett og disse brikkene er heller ingen link til ECC/REG brikker).

Bare for å klare opp - slik at trådstarter ikke på noen som helst måte skal få inntrykk av at jeg benytter ECC/REG brikker på mitt MSI K8T NEO-FIS2R HK (som heller ikke ville funket...!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...