kenneth_rasmussen Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hei! Har fått en feilmelding: Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet \Windows\System32\Config\System Du kan reparere filen ved å starte Installere Windows fra den originale CD-romen. Velg 'r' i åpnings-skjermbildet for å reparere. Har forsøkt å starte opp fra Windows XP-cd'en og velge reparere (ved å trykke på e - hvorfor ikke r som det står i feilmeldinga? Er jeg på feil plass?). Da får jeg opp noe som ser ut som dos, og man skal skrive hva man skal gjøre. Skjønner ingenting, og håper noen kan forklare meg det. Vil gjerne slippe å formatere maskinen. Håper noen kan hjelpe meg fort, sitter på LAN - og det er ikke så morsomt uten PC. Mvh Kenneth Rasmussen Lenke til kommentar
Crack Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
kenneth_rasmussen Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Hei! Hva er et "vanlig repareringsvindu"? Jeg kommer ikke inn i DOS, men noe som ligner. Hvis man skriver HELP der, så får man en liste over kommandoer man kan bruke. Kan jeg være i feil "repareringsvindu"? Mvh Kenneth Rasmussen Lenke til kommentar
Crack Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
kenneth_rasmussen Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Hei igjen! Dårlig forklart av meg. Når jeg starter opp fra cd-rom med Windows XP-plata i, så får jeg etter hvert valg om å installere windows eller å reparere windows. Jeg trykker 'e' for å reparere, og da søker maskinen etter installerte OS. Kommer så inn i "repareringsvinduet" som jeg synes ligner på dos. Her får jeg valg om hvilket OS jeg skal reparere. Har kun ett valg, så jeg trykker på 1. Deretter kan jeg skrive HELP for å få en liste over tekstkommandoer jeg kan bruke. Men jeg har ikke peiling på hva jeg skal bruke. Forstår du hva jeg mener? Mvh Kenneth Rasmussen Lenke til kommentar
Opus Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Prøvd og boote i sikkermodus? Lenke til kommentar
kenneth_rasmussen Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Hei. Ja, det har jeg prøvd men det fungerte heller ikke. Mvh Kenneth Rasmussen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå