molna Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Kilde: mobilmania.cz Utviklingen er den samme vi har sett før. Siemens øker mest, med Samsung på andreplass. Nokia og SonyE synker mest. Graf 1 er utviklingen av markedsandel på verdensbasis fra 1999 til 2003 Graf 2 er utviklingen av markedsandel i Europa fra januar 2003 til november 2003 Graf 3 er økning/nedgang for hvert enkelt merke fra Q2 til Q3 2003 Graf 4 er jeg ikke helt sikker på hva viser... muligens antatt økning/nedgang i prosent for hvert merke samt antatt antall solgte mobiler (blå stripe). Litt merkelig med 1% på Motorola uansett hva det måtte være... Lenke til kommentar
jendor Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hvor har de tallene sine fra, mobilmania.cz? Hvis tallene er riktige (hvilket jeg ikke vet, siden jeg ikke vet hva kilden til disse tallene er) så viser det at Nokia har tapt litt, og Siemens har økt litt - ellers uendret, for å ta det på meteorologisk vis.. Men så lenge de ikke oppgir noen kilde for tallinformasjonen sin, som jeg kan se, så er hele oversikten ikke verdt en dritt Lenke til kommentar
molna Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Kildene står på hvert enkelt bilde da Lenke til kommentar
molna Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Når fikk Polen cz-domene? Gartner er verdens mest anerkjente statistikk-byrå, av dem som pøser ut tall for offentligheten Hvorfor henger man seg opp i kildene, er det grunn til å tro at tallene er korrekte... ? Lenke til kommentar
arne2002 Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Uavhengig av hva som står på polsk der så sank Nokia's markedsandel med rundt 1% på verdensbasis i fjor, til 34,7%, imidlertid falt nærmeste konkurrent (Motorola) sin markedsandel enda mere, til rundt 14-15%, så Nokia styrket totalt sett sin posisjon som verdens ledende mobil-produsent i fjor. Endret 21. mars 2004 av arne2002 Lenke til kommentar
Errae Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Når fikk Polen cz-domene? Gartner er verdens mest anerkjente statistikk-byrå, av dem som pøser ut tall for offentligheten Hvorfor henger man seg opp i kildene, er det grunn til å tro at tallene er korrekte... ? så bare på språket jeg ;D men uansett man kan være polsk selv om man har .cz ;D jeg har .com og er norsk ;D Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 .com står for egentlig comersial. Det er et åpent domene. .us er usa, ikke .com hvis det var det du trodde. Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Men jeg har et .tk-domene Anyway, så gir det et fint bilde av Hvordan det ligger an... Lenke til kommentar
molna Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 .TK er vel et domene som egentlig ligger under Tokelau, en liten øygruppe et sted, som solgte domenet sitt til et firma i Europa eller USA. Samme med .NU (Niue), der de som solgte domenet visstnok ble styrtrike. .NU brukes mye av svenske nettsteder siden det betyr NÅ på svensk. .TV også forresten. (Tuvalu) Sorry, det var off-topic. Måtte bare nevne Lenke til kommentar
levlex Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 De tallene ble presentert på Siemens sin pressekonferanse her på CeBIT, så de stemmer nok. Interresant graf forresten. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Det er ikke Polsk det er Tjekkisk.. På mobilmania.cz altså. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 .com står for egentlig comersial. Det er et åpent domene. .us er usa, ikke .com hvis det var det du trodde. fullt klar over dette. men majoriteten av sider på .com er engelske Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 .com står for egentlig comersial. Det er et åpent domene. .us er usa, ikke .com hvis det var det du trodde. fullt klar over dette. men majoriteten av sider på .com er engelske Det er vel for at de fleste skal forstå disse "kommersielle (siden det står for comercial)" sidene at det er på engelsk, sidne de er englesk flest mennesker forstår.. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 jaha ? og der var en annen måte å si det jeg akkurat hadde sagt ? Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 JA.. Eller bare for å få det frem litt tydeligere.. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 og alle kan polsk ? Polsk!!!!!!!!!!?????????????????? da bor vi i finnland! CZ= Ceska Republikka= tjekkia Hvis herrene og damene ønsker d så kan jeg oversette hele driten sidne jeg kan Tjekkisk (eller som errae sier, polsk ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå