Gå til innhold

Salgs-statistikker

Anbefalte innlegg

Kilde: mobilmania.cz

Utviklingen er den samme vi har sett før. Siemens øker mest, med Samsung på andreplass. Nokia og SonyE synker mest.

Graf 1 er utviklingen av markedsandel på verdensbasis fra 1999 til 2003

Graf 2 er utviklingen av markedsandel i Europa fra januar 2003 til november 2003

Graf 3 er økning/nedgang for hvert enkelt merke fra Q2 til Q3 2003

Graf 4 er jeg ikke helt sikker på hva viser... muligens antatt økning/nedgang i prosent for hvert merke samt antatt antall solgte mobiler (blå stripe). Litt merkelig med 1% på Motorola uansett hva det måtte være... :)

Grafy.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor har de tallene sine fra, mobilmania.cz?

Hvis tallene er riktige (hvilket jeg ikke vet, siden jeg ikke vet hva kilden til disse tallene er) så viser det at Nokia har tapt litt, og Siemens har økt litt - ellers uendret, for å ta det på meteorologisk vis..

Men så lenge de ikke oppgir noen kilde for tallinformasjonen sin, som jeg kan se, så er hele oversikten ikke verdt en dritt :green:

Lenke til kommentar

Når fikk Polen cz-domene? :p

Gartner er verdens mest anerkjente statistikk-byrå, av dem som pøser ut tall for offentligheten :)

Hvorfor henger man seg opp i kildene, er det grunn til å tro at tallene er korrekte... ? :roll:

Lenke til kommentar

Uavhengig av hva som står på polsk der så sank Nokia's markedsandel med rundt 1% på verdensbasis i fjor, til 34,7%, imidlertid falt nærmeste konkurrent (Motorola) sin markedsandel enda mere, til rundt 14-15%, så Nokia styrket totalt sett sin posisjon som verdens ledende mobil-produsent i fjor.

Endret av arne2002
Lenke til kommentar
Når fikk Polen cz-domene? :p

Gartner er verdens mest anerkjente statistikk-byrå, av dem som pøser ut tall for offentligheten :)

Hvorfor henger man seg opp i kildene, er det grunn til å tro at tallene er korrekte... ? :roll:

så bare på språket jeg ;D men uansett man kan være polsk selv om man har .cz ;D jeg har .com og er norsk ;D

Lenke til kommentar

.TK er vel et domene som egentlig ligger under Tokelau, en liten øygruppe et sted, som solgte domenet sitt til et firma i Europa eller USA.

Samme med .NU (Niue), der de som solgte domenet visstnok ble styrtrike. .NU brukes mye av svenske nettsteder siden det betyr NÅ på svensk.

.TV også forresten. (Tuvalu)

Sorry, det var off-topic. Måtte bare nevne :)

Lenke til kommentar
.com står for egentlig comersial. Det er et åpent domene.

.us er usa, ikke .com hvis det var det du trodde.

fullt klar over dette. men majoriteten av sider på .com er engelske

Det er vel for at de fleste skal forstå disse "kommersielle (siden det står for comercial)" sidene at det er på engelsk, sidne de er englesk flest mennesker forstår..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...