kjdonline Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Ved kjøring av WIN XP blir mailprogrammet og mirc veldig tregt, ved sjekking av mail går det ca 50 sek før den har fått logget seg inn på serveren. Mirc har det samme problemet veldig treg før den logger inn. Windows 2000 kjører inn mail å mirc så det suser etter. noen som har gode råd eller tips om dette Lenke til kommentar
BBC Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Bruker du den integrerte brannmuren i XP? Lenke til kommentar
kjdonline Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 Ja jeg bruker brannmuren, har ikke prøvd uten men skal prøve det åkommer tilbake med en melding om hva som skjer når jeg slår den av... Lenke til kommentar
kjdonline Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 Takker så meget for di opplysningene jeg fikk angående brannmuren i XP. Jeg slår av brannmuren å epost etc fungerer helt ok.. Nok en gang tusen takk Lenke til kommentar
BBC Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Når vi så har avklart det, så vil jeg anbefale deg å bruke en annen firewall, f.eks. ZoneAlarm. Veldig lett å sette opp, og det er bare "set and forget" :smile: Om du har behov for en firewall spørs hvor paranoid du er og om du bruker dialup eller bredbånd. _________________ SI-korrekt sig: MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, GeForce 2MX, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7 [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-03-26 11:33 ] Lenke til kommentar
kjdonline Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 Jeg har kabelnett så maskina står i nette hele døgnet så jeg skjønner det er lurt med en brannmur. jeg har lastet ned zonealarm og kommer til å installere den, Takker for all hjelp... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Quote: On 2002-03-25 22:55, kjdonline skrev:Ved kjøring av WIN XP blir mailprogrammet og mirc veldig tregt, ved sjekking av mail går det ca 50 sek før den har fått logget seg inn på serveren. Mirc har det samme problemet veldig treg før den logger inn. Windows 2000 kjører inn mail å mirc så det suser etter. noen som har gode råd eller tips om dette Jeg har aldri hatt problemer med treg mail under WinXP, men med Mirc så tok det lang tid før jeg ble logget på. Det problemet løste seg imidlertid straks etter at jeg lastet ned en oppdatering fra Microsoft som kom automatisk opp da jeg startet WinXP en dag. Sjekk for oppdateringer, så finner du den sikkert. Lenke til kommentar
kjdonline Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 Skal sjekke litt, men da jeg slo av den innbygde brannmuren i XP ble problemet løst. Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå