hyp3z Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Har en DVD+R brenner som funekr som bare det, men jeg får ikke spillt av platene i vanlige DVD-ROM enheter (har prøvd på 3 stykker forskjellige fabrikater). Dette gjelder både DVD-video og data plater. Syntes å ha hørt om en løsning for å trick'e DVD-ROM stasjoner til å tro platen er en minus-plate, noen som kan hjelpe med å finne ut av dette? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Litt dårlig tid nå men her er et par hint: En del eldre DVD-ROM spillere støtter ikke alle DVDR/RW formater - sjekk for firmware oppgraderinger. Noen brennere støtter "bitsetting" DVS du endrer "book type" på platen fra DVD+R til DVD-ROM slik at de fleste lesere tror det er en DVD-ROM plate og dermed klarer å lese den. bitsetting er kun for DVD+R/RW plater og ikke alloe brennere støtter det. Støtter bitsetting BenQ DVD brennere BTC DVD-Brennere Lite-On DVD-Brennere NU DVD-Brennere Philips DVD-Brennere Støtter IKKE bitsetting: NEC brennere (ND-1300A har dog en uoffisiell firmware som tillater dette) Pioneer brennere Plextor brennere LG brennere MSI brennere Sony brennere (utenom de som er produsert av Lite-On). Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Greit, skal prøve det. Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Bruker dvd-rom og dvd+r jeg, funker fint Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Litt dårlig tid nå men her er et par hint: En del eldre DVD-ROM spillere støtter ikke alle DVDR/RW formater - sjekk for firmware oppgraderinger. Noen brennere støtter "bitsetting" DVS du endrer "book type" på platen fra DVD+R til DVD-ROM slik at de fleste lesere tror det er en DVD-ROM plate og dermed klarer å lese den. bitsetting er kun for DVD+R/RW plater og ikke alloe brennere støtter det. Støtter bitsetting BenQ DVD brennere BTC DVD-Brennere Lite-On DVD-Brennere NU DVD-Brennere Philips DVD-Brennere Støtter IKKE bitsetting: NEC brennere (ND-1300A har dog en uoffisiell firmware som tillater dette) Pioneer brennere Plextor brennere LG brennere MSI brennere Sony brennere (utenom de som er produsert av Lite-On). Det funka fett å oppdatere firmware. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Tubamann Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Hmm.. Jeg regner med at NEC-2500A har uoffisiell firmware også, men dette var ikke spesifisert. Har jeg rett? Edit: Definisjonsforandring Endret 28. mars 2004 av Tubamann Lenke til kommentar
SunMaster Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Det finnes en testversjon (eller 5) av bitsetting firmware for nec 2500 nå, men den ble sluppet etter at oc-freak postet Jeg har flashet 2500'en min med den, og bitsettinga funker den, i alle fall hos meg. Lenke til kommentar
Tubamann Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Det høres jo fortreffelig ut, skal kjøpe den spilleren i løpet av uken. Er det forresten noen flasheprogrammer til *nix, eller må jeg hive den i en windowsboks for å flashe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå