Hawk_72 Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hei. Jeg har satt inn en ekstra 80 giga hdd, men problemet er at det blir ikke funnet noe innhold på disken, i utforskeren. Den kommer opp som en egen enhet, men som sagt uten innhold, selv om det er over 60 giga på den. Problemet ligger sikkert i at den nye disken (80 giga'n) har ntfs filsystem og den andre disken har fat32 filsystem. Så spørsmålet er, hvordan skal jeg klare å finne innholdet på hdd. Er det i det hele tatt mulig å ha 2 hdd med forskjellig filsystem? Jeg bruker winXp home. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 hmmm, WinXP skal vel i teorien kunne takle både NTFS og Fat32... Det skal være mulig å ha hd med forskjelig filsystem ja... men å bytter hardisker mellom maskiner funker ikke alltid like bra... Lenke til kommentar
Hawk_72 Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 hmmm, WinXP skal vel i teorien kunne takle både NTFS og Fat32...Det skal være mulig å ha hd med forskjelig filsystem ja... men å bytter hardisker mellom maskiner funker ikke alltid like bra... Takker for svaret. Men som du sier, bytte disker mellom maskiner funker ikke alltid like bra, men betyr det at jeg ikke kan få frem innholdet på disken på noen måte?? Håper på flere svar og ideer. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Det er jo ikke bare teori, det er da ingen problem å ha forskjellig filsystem. Det kunne være foldere som er satt til "Hidden" attributt. Se på Tools - Folder options - View - Show hidden files and folders. Sjekk ellers hva egenskaper for partisjonen er, er det 80GB ledig? Lenke til kommentar
Hawk_72 Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Takker Hårek. Testa det du skrev, men det hjalp ikke. Når jeg går inn på my computer så står disken der som "H" drive, men det kommer ikke opp noe på total size eller free space. Men når jeg høyreklikker på "H" drive og går på properties så står det free space 0 bytes og det samme står det på used space Flere tips og svar mottas med stor takk.. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Man bør vel gi tillatelse til å dele mappene før man tar HD ut av gamlesystemet. Ellers er vel hele disken sikret mot innsyn. Det er vel vitsen med hele NTFS .... Lenke til kommentar
god_online Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Høyreklikk My Computer -> Manage -> Disk Management -> Sjekk om den står oppført som Online, evnt. andre opplysninger du finner der og post det her.. Lenke til kommentar
Hawk_72 Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Ja da, den står oppført som online. Men under kapasitet står det at disken kun er på 31,50GB. Fant også ut en annen ting nå, under properties på disken så står det at filsystemet er av typen RAW, det sier ikke meg stort da. Lenke til kommentar
god_online Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Det dette betyr er sannsynligvis at MBR/Boot Sector på disken er skadet, og at Windows dermed ikke gjenkjenner filsystemet på disken. Det finnes mange programmer som på en enkel måte kan gjenoppprette tapt data, men de fleste koster dessverre penger. Det jeg kan komme på akkurat nå krever litt over kunnskap, men du kan f.eks. bruke noe H E R Hadde det vært hoveddisken (den med Windows på), kunne du bare bootet fra CD'en, startet Recovery Console og skrevet: fixmbr og deretter: fixboot Er dog ikke 100% sikker på om dette ville reddet dataen på disken... Men, hvis du mener at det er verdt å bruke penger på, kan jeg anbefale: R-Studio Lenke til kommentar
Hawk_72 Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Takk for gode svar, skal titte på de sidene du referer til god_online, så får vi se om det kan bli noe liv i disken. Lenke til kommentar
yambalaya Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Heisann! Har faktisk et ganske liknende problem, bortsett fra at det hos meg står "filesystem: unknown". Er NTFS som brukes på den.... Står også at det er 0 bytes ledig og 0 bytes brukt.... Dette er en 80 GB WD disk som helt til nå har fungert fint - har endel viktig informasjon lagret på den. Dette er noen av feilmeldingene jeg får: Partition Magic: Error 1507: "Bad file record signature" Explorer: "E:\is not accessible The wrong diskette is in the drive. Insert (volume serial number) into drive e:\" Checkdisk: "Unable to determine volume version and state. CHKDSK aborted" Tips mottas med takk... har ikke helt gitt opp håpet om å få tilbake data.... Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Heisann! Har faktisk et ganske liknende problem, bortsett fra at det hos meg står "filesystem: unknown". Er NTFS som brukes på den.... Står også at det er 0 bytes ledig og 0 bytes brukt.... Dette er en 80 GB WD disk som helt til nå har fungert fint - har endel viktig informasjon lagret på den. Dette er noen av feilmeldingene jeg får: Partition Magic: Error 1507: "Bad file record signature" Explorer: "E:\is not accessible The wrong diskette is in the drive. Insert (volume serial number) into drive e:\" Checkdisk: "Unable to determine volume version and state. CHKDSK aborted" Tips mottas med takk... har ikke helt gitt opp håpet om å få tilbake data.... yambalaya: Jeg har faktisk akkurat lik feilmelding i PM og Explorer som du har på en NTFS partisjon. Kommer ikke inn. Resten av disken funker fint. Se min post her. Jeg har prøvd alt fra Partition Magic, Scandisk, Norton Utilities, Norton Systemworks 2004 og Disk Doctor, R-Studio, osv uten resultat. Får søkt etter bad sectors men fårt ingen valg om å "fixe MTF eller boot record"..... Fikk du fikset feilen eller måtte du bare formate disken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå