Gå til innhold

Windows vil ikke reactivate disken min!

TLZ

Anbefalte innlegg

For noen måneder siden bestilte eg en 200Gb Western Digital.

Den eg fikk var fukked, eg sendte den inn og etter en stund fikk eg en ny.

Den såg ut til å fungere helt fint (og for alt eg vet så er det bare windows så fukker den opp....)

Her er disk opsettet mitt:

120 Gb WD:

C NTFS 50GB (windows partisjon) "Local Disk"

D NTFS 60GB "Stuff"

dette var opsettet mitt, på den nye disken oprettet eg dene partisjonen

200 Gb WD

X NTFS 180Gb "Storage"

det eg gjorde var å flytte alt fra Stuff(D) til Storage(X), slik at eg kunne bruke den partijsonen til noe annet... dette gjekk smertfritt

senere skulle eg kopiere en mappe fra Local Disk© til storage. Mens eg holdt på med det begynte windows (xp) å mase om at det var en korrupt directory "/???". og "sa" at eg skulle kjøre chkdsk. Eg kjørte chkdsk på x. For å gjøre det måtte eg restarte (antar at han kjørte den på neste boot). Etter eg da bootet opp igjen er til min store forskrekkelse X borte vekk. Eg går til Disk management og ser at disken er der, men står som offline. Eg høyre klikker og klikker Reactivate. Men da får eg en errror, og at eg skal se i system logg for detaljer. Eg ser i system logg og finner denne:

Date: 21.03.2004 Source:LDM

Time: 13:08:48    Category: None

Type: Error          Event ID: 2

User: N/A

Computer: TLZ

Description:

INTERNAL Error - No valid disk belonging to the disk group was found  (C1000096).

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Viss ikke disken kan reddeest så er eg ivhertfall veldig interesert i å få reddet 60Gb med data...(veldig mye av det sånn som man ikke bare kan laste ned å få på nytt...)

Eg er DYPT takknemlig for hjelp!

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det fare for å miste data viss eg konverterer den?

Eg god del av filene er av den slags eg ikke kan laste ned på nytt. De vil eg ikke miste!

Edit:Eg mister data på dette, så denne løsningen er nok uaktuelt....

ER DET NOEN SOM KAN HJELPE MEG?

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Du kan jo prøve med f.eks. Get Data Back, og se om du kan få tilbake noe av de data som er "tapt". Du kan laste ned en demoversjon og se om den finner noe, eller kan gjøre noe.

Fare for slikt er det som gjør at jeg alltid bruker å kopiere mellom disker og mapper, for så og slette de gamle etterpå. Bruker aldri flytt.

Lenke til kommentar

( eg har konvert til basic, dvs så mister eg alt data eg hadde på denne, men...: )

Fikk tak i en de fleste bildene og photoshoop prosjektene mine. Og programerings prosjekter kan alltids programmeres på nytt, musikk kan lastes ned på nytt (dessuten begynner eg å få en bra CD samling), ikon samlinger kan lastes ned på nytt, diverse filer så bare lagg der og slang er sikkert bare bra at eg fikk kvitt! Bottom line, fikk tak i det vigtigste, så det største tapet er nok programerings "prosjektene" mine...

Er veldig takknemlig for alle som hjalp meg! :)

PS til alle:BACKUP ER LURT!!!! Og ikke slett alt i recycled bin med det første og aldri bruk dynamic disk!

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
og aldri bruk dynamic disk!

Skal du feks. kjøre software raid, MÅ du oppgradere til dynamic disk. Kjører du dynamic, kan du også modifisere partisjoner uten å restarte.

Ville vel heller sagt "bruk bare dynamic disk dersom du vet hva du holder på med".

Lenke til kommentar
og aldri bruk dynamic disk!

Skal du feks. kjøre software raid, MÅ du oppgradere til dynamic disk. Kjører du dynamic, kan du også modifisere partisjoner uten å restarte.

Ville vel heller sagt "bruk bare dynamic disk dersom du vet hva du holder på med".

vel... kan egentlig legget til at eg har hatt veldig dårlig erfaringer med RAID og...

men men...

Lenke til kommentar
PS til alle:BACKUP ER LURT!!!! Og ikke slett alt i recycled bin med det første og aldri bruk dynamic disk!

Hehe... Har en dårlig uvane ved å bruke shift-delete... :roll:

Men har du ikke skrevet noe mer på disken, er det jo en god sjanse for at du får tilbake mer med f.eks GetDataBack for NTFS...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...