Aetius Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg kjøpte nettopp en DVD-brenner (DVDRW 1008 kalles den visst) som produsenten påstår skal klare 8x med DVD+R og 4x med DVD-R. -R går greit, men med DVD-R-plater som er sertifisert til 4x, klarer jeg bare å brenne i 2,4x. Noen som vet hva som er galt? PS! Har oppdatert firmware, og har fremdeles samme problem. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Bruker vel billige drittplater? Mange billige plater er av så lav kvalitet at de kun støttes på 2x/2.4x - eller at NEC ikke har lagt inn støtte for de i firmwaren enda. Endret 21. mars 2004 av OC-Freak Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg vet ikke filla om brennbare DVD'er, så jeg kjøpte mer eller mindre på måfå på en datamesse som holdes hver lørdag. Traxdata DVD-R funker greit, men Mirror Platinum DVD+R 4x får jeg ikke til å brenne raskere enn 2.4x. Vet du noe om de platene? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Mirror platinum Billige jalla Hong Kong produserte plater. Det hjelper meg også en del hvis du gir meg produsentinfoen. Finn produsentinfoen med http://DVD.Identifier.cdfreaks.com Tipper det vil være en av disse kodene: mediaid001, 001, AML xxx, IS001...... Traxdata = Ritek = Endret 21. mars 2004 av OC-Freak Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Mirror Platinum kom ut som VDSPMSAB, men det står at de skal støtte 2,4 - 4x. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Sannsynligvis drittplater som forårsaker problemet ditt her ja. Men... oppdatering av brennersoftware kan også hjelpe i mange tilfeller. Vær sikker på at du har oppdatert Nero eller hva du nå måtte bruke til siste versjon. Lenke til kommentar
pellogplukk Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 anbefaler på det sterkeste at du henter ned og bruker en "hacket" firmware.. da støtter brenneren flere plater og høyre hastigheter.. har selv en nec brenner.. 4x og den støttet ikke printco platene jeg kjøpte først.. etter å ha lagt inn en ny firmware (hacket så klart) så brant den de platene som bare det. bare søk på nettet etter nec hacked firmware.. finnes et par fine sites for det ut på den store web'n Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Merket er BTC. Er du sikker på at det er NEC som har laget den? EDIT: Hm. Fant en 256 versjon, men den jeg har oppdatert til er 357, så jeg vet nå ikke, jeg... Endret 21. mars 2004 av Aetius Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 0357 er nyeste ja. Det er platene som er problemet. VDSPMSAB er billige jallaplater og virker ikke på 4x med denne brenneren. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 OK, da vet jeg hva jeg ikke skal bruke penger på i fremtiden. Takker, folkens! Et siste spørsmål: Når disse jallaplatene først er brent, er de da relativt OK mht varighet/feil, eller er det større sjanse for feil på disse enn andre? Mao: Er de trygge nok til å brukes som backup? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Test ihvertfall om platen er lesbar (Bruk f.eks Nero CD-Speed og gjør en vanlig lese hastighetstest). Feiler den eller at hastigheten synker under leseing ja da har du et problem. Jeg stoler aldri på billigplater til backup. Bruker selv stort sett ricoh til backup. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå