ikkeno Skrevet 21. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2004 Etter en del formateringer av maskinen har jeg bestemt meg for å kjøpe meg en ekstern hardisk til backup. Disken trenger ikke å være større enn 200gb og jeg har ca 1000 kr til rådighet. har dere noen anbefalinger til gode disker? takker for alle svar. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 21. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2004 Lei for å si det, men du får nok ingen ny ekstern harddisk for kr. 1000,- Bl.a. så er den billigste på komplett.no en Maxtor 160GB for kr. 1874,- Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 21. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2004 Kjøp deg en rimelig disk, trenger vel ikke være kjapp eller stillegående, om du ikek skal bruke til annet enn backup? Så kjøper du et 3.5" ekstern kabinett, der du setter i hvilken som helst disk. Rimeligere enn en "ferdiglaget" ekstern disk... Har selv emagic USB 2.0 kabinett, med en WD 160GB. Funker fint! Lenke til kommentar
Fryzer Skrevet 21. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2004 Kjøp deg en rimelig disk, trenger vel ikke være kjapp eller stillegående, om du ikek skal bruke til annet enn backup? Så kjøper du et 3.5" ekstern kabinett, der du setter i hvilken som helst disk. Rimeligere enn en "ferdiglaget" ekstern disk... Har selv emagic USB 2.0 kabinett, med en WD 160GB. Funker fint! Dette er et av de beste alternativene, men du må nok regne med ca 1400 kr, da får du et kabinett og en 160 GB disk... Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) kan noen sette opp et pent oppset da. lurer også om det blir med usb kontakt da?. (plug and play) takk for fine tips og en ting til: er det vanskelig å sette sammen dette for en som er passe grønn på dette?? Endret 21. mars 2004 av ikkeno Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 21. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2004 Ta en titt her. Der finner du E-magic kabinett, så velger du om du vil ha bare usb 2.0, eller firewire i tillegg.... Koster 496,- for kun usb 2.0, mens 200 mer om du også vil ha firewire. Så finner du en webshop med en rimelig disk, gjerne på tilbud. Den setter du inn i dette kabinettet, kobler til, og vips, Grattis med ny disk! PS data har en 160GB HItachi disk til 895kr nå, mens pcutstyr.no har en 160GB Maxtor til 990,-. Dette skulle vel også du klare:) Lenke til kommentar
obos Skrevet 23. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2004 eMagic harddiskkabinett for 3.5" IDE aluminium,USB 2.0/Firewire http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&view=detailed Dum spm men har den en ekstern powersupply? Den må ha det for Firewire, ikke sant? Vil bare dobbelsikre meg selv. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 23. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2004 Den har ekstern ja, en søt liten boks med forholdsvis lang ledning, så den kan legges under bordet osv. Tror du blir fornøyd Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 23. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2004 Er vel ingen merkbar forskjell på overføringshastigheter mellom USB 2.0/Firewire ? Kanskje greit med begge deler, men tror man godt kan greie seg med kun USB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå