praah Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg kjører en AMD XP2800 prossesor og en Volcano 12 vifte. Ved middels vifterpm ligger prossesoren på rundt 49 grader uten at noen programmer kjører. Jeg synes dette var litt høyt?!?! Har en kompis så har overklokket en XP2500 til 2000 mhz og han har samme vifte på samme styrke; den ligger på 42 grader....! Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 nesten 50c idle er litt høyt.. har du noen kabinett vifter gående ? Lenke til kommentar
praah Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Ja! 2stk 80mm enermax vifter. en bak som blåser ut og en fremme nede som blåser for sirkulasjonens skyld. Skulle gjerne hatt en som blåser inn men mitt q-tec tower har ikke flere vifteplasser... Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg har samme problem med min 2500+! I idle ligger jeg på 51*C! Og jeg har ikke klokket CPU'en bitte litt en gang... BTW; har en EKL Blade CPU-vifte, går opptil 3200+, og to kabinettvifter... Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 eneste tipset jeg kan gi da er at dere må sørge for at det er god luft gjennomstrømming i kabinettet.. evt skaffe en bedre cpu kjøler.. Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Er disse temperaturene målt gjennom BIOS? Husk at BIOS meget sjelden viser riktig temperatur, og at målingene varier mye mellom forskjellige hovedkort. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 noe å tenke over er : -er kjøler montert etter beste regel ? -romtemperaturen påvirker cpu kjølinga enormt. -rett luftgjennomstrømning i kabinettet husk at varm luft stiger og samler seg i toppen. har du en vifte i rompa som blåser inn og ei vifte framme som blåser ut så blir det litt feil. CPUvifta vil ha den "nyeste" lufta. -sett hvordan noen kabinetter er lagt slik at du kan plassere ei 80mm vifte rett forran CPU i høyde på kabinett døra ? er også smart å følge med støv som måtte bygge seg opp i kjøleribba. og hovedkortets temp-sensor viser som oftest mindre verdi enn den aktuelle. (hos meg er det 10 grader forskjell mellom HK-temp og sensor eg har i press opp mot CPU på undersiden) Det e bare te å bjynna ein plass Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Er ikke så veldig farlig temp. Kritisk for de CPU'ene er 85 grader celsius. Er du under 60 er det lite å bekymre seg for, men det er litt høyt Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 har du brukt kjølepasta? har du sett om vifta er riktig på riktig på?? Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (hos meg er det 10 grader forskjell mellom HK-temp og sensor eg har i press opp mot CPU på undersiden) kan du vise noen bilder av hvordan du har gjort dette .. eller finne en eller annen gguide hvordan du gjør det ? Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg hadde en kamerat en gang som glemte å ta av plast-teip tingen som var festet over guffen under på kjøleribba. Da var den omtrent like varm ved idle. Du har vel ikke glemt det? Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Uansett kan du jo prøve å erstatte den guffa som fulgte med under kjøleblokka med skikkelig kjølepasta! Tror det skal være bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå