Blaster2k Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) I. Hvordan lukker jeg VB programmet med å trykke på en av knappene i det? II. Hvordan kan jeg lagre det som står i 2 tekstboxer til en txt-fil når jeg trkker på en 'lagre' knapp? Det som står i tekstbox 1 på linje 1, og det som står i tekstbox 2 på den andre linja i txt-filen. (Og hvordan kan jeg få laget en ny fil for hver gang lagre-knappen trykkes på? Med for eksempel filnavn som klokkeslettet, /m sekunder) Takk hvis noen gidder svare. Endret 21. mars 2004 av Blaster2k Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 1. Når du lukker et program med flere former, så blir alltid programmet "åpent". Så i den "siste" formen din, eller den eneste (hvis du bare har en) legger du inn denne koden: private sub form_unload(cancel as integer) end end sub da lukker den når man trykker i krysset. Får å lukke med knapp skriver du bare end. 2. Får å lagre bruker du denne koden: Open "c:\minfil.txt" For Output As #1 Print #1, Text1.Text Print #1, Text2.Text Close #1 skjønner? Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Jess Men er det en måte jeg kan få teksten som blir lagret i filen til å bli lagret under di linjene som allerede er der? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Skal du lage en slags "logg-fil" kan du gjøre slik: Open "c:\minfil.txt" For Append As #1 Print #1, Text1.Text Print #1, Text2.Text Close #1 Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Hva mener du med det? Jeg ser ikke noe forskjell på filene som blir lagra Edit: hvis du skal lagre flere ting kan du bare legge til en Print #1, og din tekst etter. Endret 21. mars 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 teksten i tekstboksene blir forandret hele tiden, jeg vill at det som står i dem skal bli lagret i tekstfilen når jeg trykker på lagreknammen, men den teksten smo allerede står i tekstfilen skal ikke bli overskrevet. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Så du vil legge til tekst og ikke overskrive? Dim Tekst As String Open "C:\minfil.txt" For Input As #1 Line Input #1, Tekst Close #1 Open "c:\minfil.txt" For Append As #1 Print #1, tekst Print #1, Text1.Text Print #1, Text2.Text Close #1 Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) nå ble det runtime error på: Line Input #1, Tekst Run-time error '62':Input past end of file Endret 21. mars 2004 av Blaster2k Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Forskjellen på Output og Append er rett og slett at all innhold blir slettet når du åpner en fil med Output. Dette gjelder ikke for Append, så derfor trenger du ikke legge inn teksten igjen. Slett derfor koden du får feil i, sammen med den første Print kommandoen. Koden blir da akkuratt som jeg sa i første post Endret 21. mars 2004 av aadnk Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Skjønner, takk i massevis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå