fomlepung Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Har en 3Com OfficeConnect router som rett og slett ikke duger. Den fungerer i ca 2 minutter eller kortere også "fryser" den. Får ikke pinget eller kommet meg inn i oppsettet dens. Har også prøvd med tre forskjellige firmwares på den uten at det har gitt noen forskjell. Hadde en helt lik router tidligere som fungerte strålende uten de problemene jeg har fått med denne. Er det noen andre som har opplevd lignende problemer? I så fall hva må til for å få fixet problemet?! Lenke til kommentar
t_man Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hei, Jeg har selv en 3Com Officeconnect 3C857 Router med firmware v. 2.02.03 Er det denne du bruker? Hos meg er i alle fall routeren dønn stabil. Det kan jo være en HW-feil på routeren din.. Lenke til kommentar
Mio Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Ja jeg har helt lik router som deg med samme firmware. Kan det ha noe med kompabilitets problemer med ADSL modemet jeg har? Har et Alcatel Speedtouch Home som er på en Tiscali ADSL linje. Tviler da på at det kan være et hardware problem.... men men... man vet jo i grunn aldri. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Prøv å sett statisk IP på den. Hadde problemer med en som frøs på grunn av DHCP/Autosense. Den ble stabil etter å ha satt statisk IP på den. Eneste aberet er jo at den er ubrukelig med statisk IP på Tiscali linje, men du får i det minste sjekket ut hva feilen er. -KJ Lenke til kommentar
Mio Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg kan jo selvfølgelig få satt fast IP på linja. Men det vil jo ta hundre år før de får fingen ut for å sette fast IP hos Tiscali. Men det er da heller ikke så mange andre ISP'er som opererer med fast IP på ADSL? Men merkelig at det er et problem nå og det var ikke det med den forrige routeren som var helt lik. Hadde den med både fast og dynamisk IP uten problemer. Er det noen måte man kan få konfigrert routeren med tanke på å ta en titt på DHCP/autosense innstillingene? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Mente ikke at du skulle få satt fast IP av Tiscali, men at du skulle sette fast IP på WANet for å teste om det var samme problem som jeg hadde. Jeg sendte min tilbake og fikk ny. (Har satt opp > 20 av disse, og har hatt problem med bare den ene.) -KJ Endret 21. mars 2004 av jevel Lenke til kommentar
t_man Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Har også en Tiscali linje og det modemet du nevner. Du kan jo prøve å resette routeren for så å konfigurere den på ny. Får du noe pakketap når du prøver å pinge routeren (før den fryser)? Hvis ja, kan du kanskje prøve å bytte nettverkskabel. Har du hele tida kontakt med tlf. sentralen (WAN-lampa lyser) ? Kan også prøve routeren hos en venn/venninne og se om den oppfører seg like rart. Hvis den fortsatt gjør det, mener jeg du bør kontakte leverandør. Lykke til i alle fall :-) Endret 21. mars 2004 av t_man Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Vel.... da har jeg bedt om å få en static IP til Tiscali ADSL linja mi her! Får virkelig håpe det løser problemet mitt! Ellers takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå