tigerdip Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 en høyst reell trussel - og en aldri så liten administrativ hodepine - er likevel personer som kommer på besøk med bærbar. Kanskje skal du vise fram hjemmenettet til onkel hans som har med seg bærbar, kanskje kommer "fjortiss-som-går-på-LAN"-lillebror på besøk med sin shuttle. Det er da ikke verre enn at man krever å få sjekke at de har oppdatert antivirus innstallert og forlange at de tar en online scan hvis de ikke har det. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 ... ta en online scan fra hvilket nett? ditt? men omstendelig likevel, jeg heller mere til ideen å dele opp hjemmet i en sikret og en usikret del. og å filtrere trafikken mellom dem. Lenke til kommentar
znapper Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Dessuten bruker Norton og en del andre programmer mye tid på å sjekke hver eneste fil som kjøres..det blir mye tid tapt pga en trussel som ikke eksisterer. Så... er du usikker..viruskiller...er du mer dreven, er fortsatt firewall en god sikkerhet... Janster Greit nok ang. realtime sjekking av filer ol., men det krever at folk er bevisste på hva de gjør og ikke gjør. - Bruker du for eksempel fildelingsprogrammer mye, risikerer du jo å laste ned potensiellt infisert software, eller hva ? En annen ting er virus som kan komme inn via mail, en viruskiller på mailgateway er jo ikke akkurat dumt i disse tider (men nå vet jeg at telenor også stopper noe virusmail selv for kundene sine). Dette er spesiellt sant dersom du har flere brukere enn deg selv på nettverket ditt, noen brukere trenger å beskyttes, både mot seg selv, og mot farer generellt. En firewall beskytter ikke mot virus (det regner jeg med at du vet), den kan beskytte deg mot ormer, ja. Firewalls med utgående kontroll, kan beskytte deg mot at trojanere kobler seg ut på nettet ol. Men etter min mening; Så lenge du laster ned å kjører ting fra nett, er du sårbar for virus, ja. Endret 2. april 2004 av znapper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå