neander Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Har akkurat oppgradert en maskin med nytt H.K. prosessor og skjermkort. Prosessoren vises som XP 1800 ??? Hovedkortet er ASUS A7N8X-X Skal jeg gjøre noen endringer i bios ? Jeg leser følgende verdier: Cpu External Freg (Mhz) 100 CPU Frequency Multiple setting - Auto CPU Frequency Multiple setting 7.0x/15.0x Cpu Interface Optimal Skal jeg gjøre noen endringer her. Er helt "grønn" når det gjelder dette og håper noen som har kompetanse på dette gidder svare. Hvor finner jeg info om Prosessor instillinger ?? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Edit: Ann siri var raskere...... Endret 21. mars 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Ann Siri Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hei neander! Når du tar ut professoren (CPU) fra hovedkortet, vil biosen gå tilbake til "default setting". Det vil si 100Mhz. Det du antagelig må gjøre er å stille denne til 133 eller 166 avhengig av hvilken professor du har. Hvis professoren din kjører på 266Mhz (Din gamle 1800+ gjorde det), stiller du den til 133. Hvis professoren din kjører på 333Mhz, stiller du den til 166. Hvis du ikke vet hvilken busshastighet professoren din kjører på, prøver du med 133 først. Dette må du selvfølgelig inn i bios å gjøre . Mvh Ann Siri Lenke til kommentar
neander Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Hei ! Takker for kjapt svar. Har ikke hatt noen prosessor på dette hovedkortet før. Trodde at biosen automatisk detekterte hvilken prosessor som stod i ?? Vet ikke hvilken frekvens AMD xp2400 kjører på men det finner jeg vel svar på hos AMD.Synes det var litt merkelig at Biosen leser feil prosessor?? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hei !Takker for kjapt svar. Har ikke hatt noen prosessor på dette hovedkortet før. Trodde at biosen automatisk detekterte hvilken prosessor som stod i ?? Vet ikke hvilken frekvens AMD xp2400 kjører på men det finner jeg vel svar på hos AMD.Synes det var litt merkelig at Biosen leser feil prosessor?? CPUèn din skal ha 2,0GHz så hvis du deler 2000 med 133 så vet du MPèn(multiplier) den vil bli autodetektert når du setter FSB til 133. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå