Mima Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Hei! jeg synes det så tøft ut med glowmotion så jeg helte oppi så mye som det stod , men etter en stund virker det som om det har kommet et slags belegg på innsiden av blokka. Er det farlig og er det enkelt å fjerne ? Hvis jeg har i frostveske vil det da ødelegge fargen fra glwmotion ? Endret 21. mars 2004 av Mima Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hvis jeg har i frostveske vil det da ødelegge fargen fra glwmotion ? Nei.. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hvilken farge er det på dette belegget? Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Leste om flere folk på micro sitt forum som hadde hatt det samme problemet...litt av poenget er tydligvis at MÅ ha korresjonsbeskyttelse for å holde vannet så "sterilt" som mulig slik at algene, eller hva pokker som er i det, skal overleve. De krever batterivann, rent, vann, for at du skal ungå at fargen ikke funker lenger og lager en slik fin hinne og piss som setter seg fast i blokker, raddis, pumpe og slanger.... ....så moralen er bruk http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC53101]denne[/url] eller frostveske for å unngå slikt... Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 selv med har jeg fått belegg. Men nå har systemet stått i ganske lang tid, sikkert godt over et år. Lenke til kommentar
Mima Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg bruker destilert (?) vann , men frostveske har jeg enda ikke fått hatt oppi. Pcen har bare hatt vannkjøling i ca 1 uke. Kommer virkelig algene så fort selv med destilert vann ? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 ja. de vokser som ville under de tempraturene som vannkjøling vanligvis har Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Ja det er gode vekstforhold. Men det er en metode man kan bruke for å ta knekken på endel bakterier. Når pumpen sirkulerer, kan man ta en hårføner eller en varmluftpistol og rette mot radiatoren. Varm opp vannet til en 45-50 grader (gjerne mer hvis du tør) denne kuren kan hjelpe endel hvis man bruker den jevnlig. Men det beste er selvføleglig å tilsette noe som hindrer algevekst fra første dag. Lenke til kommentar
Mima Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Men hvis jeg tilsetter frostveske etter ca en ukes bruk trenger jeg vel ikke å rense ? tror ikke de er så store "samlinger" med alger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå