Gå til innhold

Glowmotion! sitter fast i blokka ?

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg synes det så tøft ut med glowmotion så jeg helte oppi så mye som det stod , men etter en stund virker det som om det har kommet et slags belegg på innsiden av blokka. Er det farlig og er det enkelt å fjerne ?

Hvis jeg har i frostveske vil det da ødelegge fargen fra glwmotion ?

Endret av Mima
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste om flere folk på micro sitt forum som hadde hatt det samme problemet...litt av poenget er tydligvis at MÅ ha korresjonsbeskyttelse for å holde vannet så "sterilt" som mulig slik at algene, eller hva pokker som er i det, skal overleve. De krever batterivann, rent, vann, for at du skal ungå at fargen ikke funker lenger og lager en slik fin hinne og piss som setter seg fast i blokker, raddis, pumpe og slanger....

....så moralen er bruk http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC53101]denne[/url] eller frostveske for å unngå slikt...

Lenke til kommentar

Ja det er gode vekstforhold. Men det er en metode man kan bruke for å ta knekken på endel bakterier. Når pumpen sirkulerer, kan man ta en hårføner eller en varmluftpistol og rette mot radiatoren. Varm opp vannet til en 45-50 grader (gjerne mer hvis du tør) denne kuren kan hjelpe endel hvis man bruker den jevnlig. Men det beste er selvføleglig å tilsette noe som hindrer algevekst fra første dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...