Gå til innhold

Nytt webområde (www.alfern.com)

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp relansert mitt webområde www.alfern.com . Planen er at det vil inneholde en del IT-relaterte artikler. Men jeg er drit lei av websider som kopierer nyheter fra hverandre, så derfor vil alt som er skrevet på mine websider være selvskrevet eller publisert etter forespørsel fra brukere. Jeg har valgt å ha et meget enkelt design da jeg synes dette gjør sidene mer oversiktlig. Kom gjerne med kritikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... så derfor vil alt som er skrevet på mine websider være selvskrevet eller publisert etter forespørsel fra brukere.

:thumbup:

• Enkelt design ja, men syns du likevel kan få en header som gjør seg enda litt bedre.
  • Linken til overklokking.no ser jo ikke akkurat pen ut. Den tar seg sannsynligvis bedre ut på hvit bakgrunn.
  • Litt grumsete den Spam-greia og...
  • Ville satt søk på venstre side, og logg inn på høyre siden. Logg inn og Online hører vel mer sammen, det samme gjør menyen og søk.
  • Ble kanskje litt platt med kontraster på siden, hvis man ser bort fra headeren? De lysegrå feltene, hvor blant annet klokkeslettet står i kunne kanskje vært mørkere får å få et litt mer markert preg på siden?
  • Angående klokkeslettet, det er vel ikke så viktig å vite hvor mye klokken er?
  • Hva med å speilvende de klaffene du har på venstre side? Altså de som står over hovedmenyen? Da vil de danne en pen bue nesten fra høyre til venstre. Siden vil også da bli mer symmetrisk.
  • Fargen på mouseoveren kunne kanskje vært brukt andre steder på siden også? Slik at du får noen friske farger inn som kommer igjen andre steder på siden.
  • Syns i grunn headeren kunne ha samme lengde som resten av siden.

Enkelt design som du sier, som jeg syns ble både rent og oversiktelig og pent ;)

Savner som sagt noen kontraster og noe som ikke gjør den så kjedelig å se på i lengden.

EDIT; glemte hvis å putte inn noen kommategn innimellom der, men klokka nærmer seg fire, og er stuptrøtt, så... :ermm:

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar

- Headeren blir nok sikkert byttet ut etterhvert.

- Hadde linken til overklokking.no på hvit bakgrunn først, men gjorde den så transparent. Ble kanskje litt utydelig.

- Har flyttet litt fram og tilbake på blokkene, og synes selv de ble best slik de er nå. Får se hva som skjer når jeg legger til flere.

- Tenker på å kanskje dempe gråfargen i headeren litt og øke den i klaffene/bolkheaderne.

- Jeg tenker da ikke først og fremst på at klokken skal vises oppe til høyre, men at postetidspunktet på artiklene vises i GMT -5 timer.

- ja, enig i at speilvente klaffer kan bli pent.

- Jeg er kanskje litt kjedelig, men liker ikke for store innslag av 'friske' farger. Hvor bør isåfall denne fargen brukes?

- Tja, kunne ha hatt absolutt størrelse på headeren, men synes da at siden bli for naken, men det er kanskje smak og behag :yes:

Må ellers takke for konstruktiv og gjennomtenkt kritikk.

Men nå er det på tide å få litt søvn.

Lenke til kommentar

Dette designet likte jeg faktisk ganske godt! :thumbup:

- ser en anelse merkelig ut med bildet på toppen av teksten

- hakkete/jaggete bilder

- litt mer avansert meny? knapper f. eks?

- det absolutt verste er headeren, som er litt _for_ enkel. gjør den gjerne litt lysere og dropp scanlines. ;) litt grafikk i den ødelegger ingen ting. samme bredde som resten?

Skal jeg si mer, blir det vare pirketing. BTW, laget kommentere-ikonene selv? :ermm:

Nok en gang, rent og pent! ;) Stå på! :thumbup:

Lenke til kommentar

Dette begynner jo å bli veldig bra...

Mulig du prøvde, men at det ikke ble bra, men jeg tenkte å speilvende høyresiden og ikke venstre...

Grafikken, utenom overklokkingbanneret som ble bra, er fortsatt det som trekker ned helhetsinntrykket.

Syns fortsatt at det blir litt matt, og at siden kunne trengt en frisk farge, men det er sikkert en smakssak, og verden ville blitt kjedelig hvis alle hadde lik smak :p

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar
Mulig du prøvde, men at det ikke ble bra, men jeg tenkte å speilvende høyresiden og ikke venstre...

Skjønner ikke helt hva du mener, at de øverste klaffene skal være mot midten av siden? Jeg har ikke rørt klaffene på venstresiden, men speilet de på høyresiden. Synes det ble bra.

Når det gjelder friske farger kan jeg kanskje prøve det, men jeg har kanskje en litt kjedelig smak, liker ikke masse farger og kontraster. Men vi får se hvordan det blir med litt farger, kanskje jeg ombestemmer meg. :cool:

En annen ting jeg kommer til å se på er bildene i artiklene. Har ikke lagt så mye vekt på dem enda.

Og så får vi se om jeg får lagt inn litt mer lesestoff !

Lenke til kommentar

Ja, de øverste klaffene mot midten, men mulig det er like greit som det er nå.

Vil ikke akkurat si at du har kjedelig smak, i hvert fall ikke ut fra denne siden, men tenkte kanskje at en frisk farge hadde gjort seg, men dette er selvsagt smak og behag...

Lenke til kommentar

Syns den blåfargen på klaffene ble litt for dype... Likte egentlig fargen som er på mouseoveren i menyen. Mulig den hadde gjort seg, da hadde du også fått en helhet.

Sikkert andre som kan gi deg flere forslag, slik at du får litt mer grunnlag å gjøre endringene på ;)

Lenke til kommentar

:scared::no:

det ble IKKE bra... vet ikke åssen du hadde det før, men de skrå bitene ble ikke bra, og blåfargen var :yucky: sorry..

er nok ikke så god på konstruktiv kritikk. men tar du bort det som er :yucky: nå, så sitter du igjen med et hvitt 3-kolonner skjelett... :(

headeren var helt grei, men ikke mer enn det, kunne blitt gjort mye mer ut av..

Mer farger!! vil ha mer farger.. hvitt og blått er en "gammel slager", men ikke slik blå... og den lyse grå teksten lir alt for lys på det hvite.. (ihvertfall på lcd-en her)

det "hvite vertikale feltet" mellom innholds-kolonnen og meny-kolonnene kunne du godt fjerna..

det var ihvertfall mine tanker...

Lenke til kommentar
det ble IKKE bra... vet ikke åssen du hadde det før, men de skrå bitene ble ikke bra, og blåfargen var :yucky: sorry..

Er enig i at blåfargen ble litt feil...har endret den til en blå-grå-lilla aktig farge som jeg synes passer bra. Ellers er det en del småting som må fikses.

Lenke til kommentar

Det ble bedre :thumbup:

... samtidig som det ble litt rart mellom menyene. Lilla klaffer/grå bakgrunn. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, mulig det bare er meg :ermm:

Vet at farger er noe herk å få til, har slitt med det selv, og det ble til at jeg beholdt de gamle fargene. Men det er bare å fortsette, jeg syns i hvert fall dette blir bedre og bedre :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...