sparks Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hei, har hatt min 173T noen uker nå. Og fra første stund ble skjermen svart med engang jeg startet spillet WarCraft III. Og det skjer noen ganger når jeg surfer at skjermen er svart i 1 sekund eller 2. Men noen ganger går det ikke ann å starte warcraft 3, den er svart uansett.. Hvis jeg trykket alt+f4 kommer bildet tilbake igjen, starter jeg warcraft blir den svart.. Hva er galt? Hva bør jeg gjøre? Har ingen ekstra skjerm så vil ikke sende den inn Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 funker det med andre skjermer da? Er vel neppe direkte skjermen sin feil at det skjer. Sansynligvis enten driveren til skjermen eller at du kjører en oppløsning som ikke skjermen takler på en måte så blir den svart.. prøv å start spillet i deafult settings Lenke til kommentar
sparks Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Men hvorfor blir den svart ellers som ikke er i spillet? Jeg kjører 1280x1024@75hz.. Skal den være 60hz? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 når du starter spillet så skifter også skjermen instillingene, og er de for høye så går det ikke. Du har sikkert en konsoll som du kan justere ned oppløsningen i ute i windows for spillet, prøv det.. kan også være skjermkort driveren eller skjerm driveren som fusker. etter det jeg har hørt så har ikke hz noe å si på LCD skjermer, men min erfaring er dårligere tekskvalitet med 60 hz. Det har null niks å si for flimring da det ikke eksisterer på LCD Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Kan faktisk hende at du har satt warcraft til å starte i en oppløsning skjermen ikke støtter. Ta en titt i registeret, og prøv å endre denne til noe standard Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 jepp, akkurat som jeg sa Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Har LCD sjøl , problemet er stort sett frekvensen. På min er det max 75hz ved analog tilkopling og 60hz ved dvi . Kjører du analogt eller DVI ? For høy oppløsning og , men det kan du jo sette i spillet . Lenke til kommentar
sparks Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Kjører samme oppløsning i spillet som i WC3 og bruker DVI.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 V/dvi prøv å hold refresh til 60hz se om det funker da . Som sagt på 1280 * 1024 på min flipper skjermen hvis den får over 60hz hvis dvi. Refreshen på dvi er egentlig ikke noe refresh men tallet benyttes til å sette data båndbredden for porten . blir båndbredden for høy , vel... .......... Lenke til kommentar
petterg Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 LCD skjermer bør få 60hz signal uansett. Ellers var det deler av forklaringen din som kunne tyde på en defekt/ustabil inverter i skjermen. En ting du kan prøve er å bruke en vga kabel i steden for dvi, og se om du får samme problemet. Hvis problemet da forsvinner er det nok bare en driver eller software instilling som er problemet. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 VGA er vel mye dårligere enn DVI? Har kjørt 60hz i hele dag.. Samme problemet.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Du må bruke refresh override til 60hz for alle oppløsninger i driverene (det måtte jeg , brukte rivatuner til det ,syns det var trøblete å få til i catalyst) .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå