Gå til innhold

Sony G420 - defekt? Eller er det bare slik Trinitron er?

mbst

Anbefalte innlegg

Mottok min Sony G420 for en drøy uke siden. Kjøpte den på ITbutikken.

Problemet er at det går noen vertikale streker / skygger et par cm fra begge sidekantene til bildet.

Det ser på en måte litt ut som slik det ser ut hvis man klistrer et gjennomsiktig klistremerke på en ting, og er litt uheldig og får noen små luftlommer under klistremerket.

Det er den beste måten jeg klarer å beskrive det på.

Synes kun svakt på ganske lyse bakgrunner.

(Hvis noen skulle komme inn på tanken -- det er ikke snakk om de to horisontale strekene som er der for å holde bildetrådene på plass)

Ikke at det er så sinnsykt irriterende, men gir man 5900kr for en 19", bør den svare til forventningene.

Noen tips om hva det kan skyldes?

Er det flere her med Trinitron-skjermer (evt DiamondTron)? Har dere opplevd, evt hørt om liknende problemer?

-Kanskje er det aperture grillen som har kommet litt ut av posisjon? (de vertikale trådene som blir belyst i Trinitron-skjermer)

Hvis noen av trådene ligger litt tettere / mer spredt enn normalt visse steder, kan det jo hende det fører til økt / redusert lysstyrke på disse stedene som følge av at det er mer / mindre tråder å belyse..

På forhånd takk!

:smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-25 22:58, Hondaen skrev:

Skal være slik på eldre trinitron skjermer. De nyeste modellene har ikke denne leie egenskapen..

Men min er jo ikke "eldre", eller..?

Modellen G420 er jo relativt ny, og tok over for G400 så vidt jeg vet.

Da lurer jeg på om min skjerm er blant de eldre.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-26 11:09, oysfaerg skrev:

Det er vanlig på de aller fleste Trinitron-skjermene til Sony med de to horisontale stripene - ikke noe å få gjort noe meg ... sorry.

Som mbst klart sier ifra om så er det ikke de to horisontale "kvalitets-stripene" :smile: det snakkes om her. Slik dette beskrives høres det for meg ut som en defekt ved skjermen. Har selv benyttet endel Trinitron-skjermer tidligere og aldri vært plaget av "bobleplast"-liknende tendenser langs kantene.

Lenke til kommentar

Jeg har en nokia 446PRO med triniton rør. De to strekene er også der. Det er to balanse streker, som gjør at bilde hele tiden er optimalt. De venner du deg veeeldig fort til. Dessuten er det nesten bare på lys bakgrunn du ser de. Det er ikke noe galt med skjermen din, du har bare valgt en god skjerm :wink:)

Lenke til kommentar

Sony har en avtale med Infocare i Scandinavia om at de har all service på deres skjermer. Du trenger derfor ikke returnere denne til Danmark. Finn ut hvor nærmeste Infocare lokale er i forhold til der du bor. De ordner alt sammen for deg. Går mye kjappere og er like sikkert. Er du heldig er det så nærme til nærmeste Infocare at du slipper å sende den, bare levere den personlig. Kom i skade for å sende en Sony skjerm tilbake til Danmark, og da hadde IT-butikken sendt denne videre til Infocare i Danmark. Det betyr at IT-butikken ikke selv behandler retur av Sony skjermer.

Sjekk lokasjon til Infocare på: http://www.infocare.no

mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...