Gå til innhold

iPod fra utlandet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte meg en Ipod Mini når jeg var i usa, har hatt den en mnd nå. Er ikke så veldig imponert.

Kjører den med norsk språk, og den kosta meg 1750 kr. Må desverre sende den til usa dersom den blir enda mer vrang enn den er nå.

hvorfor ikke imponert ?

Kan jeg og få spørre hva det er med iTrip som gjør den ulovlig?

Vel, ufølge kringkastingsloven må du ha tilatelse for å sende på FM-frekvenser.

Og er det som jeg forstår en dings som sender lyden fra ipod på en frekvens slik at man kan høre det på radioen?

Jepp

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg en Ipod Mini når jeg var i usa, har hatt den en mnd nå. Er ikke så veldig imponert.

Kjører den med norsk språk, og den kosta meg 1750 kr. Må desverre sende den til usa dersom den blir enda mer vrang enn den er nå.

Grunnen til at du ikke er imponert er sikkert pga version 1 av "firmwaren" til ipod. Apple kommer med fixer til denne, for det er blitt litt laggete mellom sangene på minien, men dette skal fixes. Uansett kan du vel bare sende til ipod norge om noe er galt. Men om det er laggen som plager deg så må du bare vente på updatering.

Lenke til kommentar
Jeg trodde iTrip bare var sånn at den tok inn radio... Så den sender ut på en FM frekvens... Hva er den praktiske nytten av det? Hvis du har med en radio, så kan du høre via radioen? Virker som litt mye penger for lite

høre på musikk fra ipoden når du kjører kanskje? :)

Om du ikke har aksset spiller eller line in på bilstereoen er itrip eneste mulig het igjen da. Uansett nesten umulig for noen å merke at du bruker den da, tingen ahr jo nesten ikke rekkevidde...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min iPod når jeg var i Thailand, og jeg har alle mulige språk på den, inkl. norsk.

Hva betalte du i Thailand da?

Hadde jo akkurat en kamerat som var der nede... Falt meg ikke inn å be han se etter iPod.

Når det gjelder nytteverdien av iTrip, jeg blir nok i hovedsak å benytte min i bilen. Men det er jo utallige muligheter, spille musikk enkelt hos kompiser og på fester, dele musikken med vennegjengen (som har bittesmå lommeradioer eller radio på mobilen) når dere er på fly osv. Men det viktigste er jo at den er sinnsykt kul... :dribble: Se for deg ansiktsuttrykket til kompisen din når du legger iPoden fra deg på stuebordet hans og spiller musikksamlinga di på anlegget hans :thumbs:

Lenke til kommentar

Lucky ducky!!!! Singha er beste øl på planeten (Ok, Tiger er bra også).

Chang utklasser Singha? Nei, vet du hva, nå mistet du all seriøsitet her :D

Vel, såvidt jeg husker så betalte jeg 12.500 baht for 15 gig versjonen. Dvs, kanskje 2.100kr +-

Ikke så gæren pris.

Lenke til kommentar

Chang har mer smak, mens Singha er nesten som Budweiser... Men noen liker jo den åsså! :roll: Men nå er vi på et helt annet forum her, kanskje starte opp pils.no..?=)

Noen som har flere lure bruksområder på iTrip, i tillegg til de jeg fant i innlegget 3 steg opp her? Bestilte en på ebay igår, så da vil det jo vise seg om det fungerer så godt som det sies.

Lenke til kommentar

Den sender selvfølgelig i stereo.

Men (som all annen FM radio) vil du få best "stereo" i midten av FM bandet, altså rundt 90 MHz. Dette er dog hovedsaklig i teorien dersom du tilfeldigvis skulle gå siv.ing elektronikk, er ikke sikker på om du hører mye forskjell..

Lenke til kommentar

Se der ja, da vet du hva jeg snakker om ;) NTNU eller? Har brukt noen timer i EL5... Hadde faktisk en lab i kretsanalyse der vi lagde en FM sender og mottaker vha. faselåst sløyfe. Vi sendte ikke signaler på lufta da, kun gjennom kabel, men det funka da! Har på en måte følelsen av at Griffin har ENDA litt mer peiling.. :p

Lenke til kommentar

La oss si at pakken din hadde blitt fortollet på vanlig vis, og at moms hadde blitt lagt til. Moms er 24%, gang prisen på iPod fra USA med 0,24, og se hvor mye det blir i moms. iRiver iHP-120 koster 2400,- i USA (pris hentet fra www.mydigitaldiscount.com. 24% av dette er rett under 600 kr. Ta tollen på 170 kr, legg det sammen med momsen og tollgebyren, og prisen på spilleren blir ca 3150. Frakt må du jo også betale, så det blir vel en 150 kr der også. Billigste du får den for i Norge er 4100 kr, så selv om den ikke kommer trygt gjennom tollen, sparer du en del penger. Verdt å gamble på, etter min mening!

Edit: Skrivefeil.

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar

Ang Ipod Mini og skuffelse:

Den låser seg mellom sangene, ikke lagger. Den låser hele displayet, det kommer ingen lyd, og man må vente til den er tom for batteri før den kan startes igjen. Den er også veldig vanskelig når man skal bytte sanger, skal du gjennom flere sanger (du velger en ny en, og liker ikke den men bytter til den neste (Jeg kjører random playlist)) så hender det ofte at den låser seg.. Jeg har derfor blitt meget forsiktig når jeg bytter sanger.

Her for noen dager siden begynte den med noe nytt, da lagger spilleren veldig, og i stedet for å spille sangen viser den sangtittelen i to sekunder før den hopper vidre. Da måtte jeg bare la den stå slik til batteriet var tomt før jeg ladet den opp igjen og den gjorde det samme. La inn en del nye sanger på den i går, og i dag virket den fint. Det som skjer er at den viser sangtittler men det kommer ingen lyd. Dette begynte den med, uten at jeg gjorde noe som helst, mellom to sanger. Jeg hadde den i lomma, så stoppa den å virke. Den blar seg gjennom sangene mine, men spiller ingen. Meget irriterende.

Er ikke så veldig fornøyd nei. Den virker kanskje 75% av dagene jeg tar den med på skolen, de dagene den ikke virker er skikkelig sure. Den er også skikkelig vanskelig i oppstarten, vil jeg bytte sang da, finner den fort på å låse seg..

Mistenker det er et skikkelig mandagsprodukt jeg har fått tak i. Men det er jo måte på. Håper det snart kommer en firmware patch, som tar noen av problemene.

Edit: la til litt mer detaljer

Endret av delling81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...