Gå til innhold

Trenger skjermkort til CS og HL2 - når det kommer

vip

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hadde tenkt til å kjøpe enten radeon 9600 xt eller 9800 pro, men er nå litt usikker :no:

Jeg spiller for det meste bare CS og har hørt at en del får fps drop med ati korta.

Jeg har nå geforce fx 5600 som jeg har 100 fps hele tiden med, men det vil egne seg dårlig til half life 2 og de nye spillene...

Så hvilket skjermkort bør jeg velge som kan spille både counter strike med 100 fps og half life 2 når det kommer :roll:

Takker for alle svar :thumbup:

##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer. Ati kortene sliter med FPS drops i cs 1.6

Selv har jeg 9600 pro og hadde helt jevnt 100 fps i 1.5 men ikke i 1.6

Skal kortet kun brukes til CS er vel det kortet du har greit, men som du sier i HL2 vill det "suge" ganske hardt.

Har du lit is i magen og tørr å vente på bedre tider, vill både ATI og Nvidia komme med helt nye kort i form av R420 og NV40. Da vil dagens skjermkort falle i pris og du kan også se om disse kortene yter så mye bedre i HL2 at de er verdt prisen.

Skulle jeg ha valgt skjermkort idag hadde jeg helt klart valgt 9800 pro. Mange har ikke disse problemene i cs uansett.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Det stemmer. Ati kortene sliter med FPS drops i cs 1.6

Selv har jeg 9600 pro og hadde helt jevnt 100 fps i 1.5 men ikke i 1.6

Skal kortet kun brukes til CS er vel det kortet du har greit, men som du sier i HL2 vill det "suge" ganske hardt.

Har du lit is i magen og tørr å vente på bedre tider, vill både ATI og Nvidia komme med helt nye kort i form av R420 og NV40. Da vil dagens skjermkort falle i pris og du kan også se om disse kortene yter så mye bedre i HL2 at de er verdt prisen.

Skulle jeg ha valgt skjermkort idag hadde jeg helt klart valgt 9800 pro. Mange har ikke disse problemene i cs uansett.

:thumbup:

Jeg spiller for det meste CS 1.5 :D

Lenke til kommentar

Hvorfor sier alle at ati er så bad til cs. Det er jo bare tweake litt med cs så funker jo kortet som f... da. Alle kompisene mine har det kortet og hos alle dem funker det (5 stk med det kortet, PC). Eg kan ikkje sjå ke som e problemet.

:)

Lenke til kommentar

Altså hvis du har et 5600 er det tull å kjøpe skjermkort før etter sommern når alle de nye skjermkortene har kommet osv.

Cs er veldig cpu basert så hvis du har veldig store fps dropps kan det være cpu som ikke er kraftig nok.

Jeg har funnet ut at Ati er konge til cs med 3.6 omega drivern ;)

Lenke til kommentar
hvor mye penger har du tenkt å bruke da? jeg vil anbelfale 9600 xt;)

jeg har 9600 og er kjempe fornøyd med det..fps r ikke noe problem hos meg men jeg spiller mest 1.5 da.. :thumbup:

Når 9800pro koster et par hundringser mer enn 9600XT er vel ikke det så mye å lure på!! La oss hjelpe folk her isteden for å "lure" dem :laugh:

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar

jeg har 9600 og er kjempe fornøyd med det..fps r ikke noe problem hos meg men jeg spiller mest 1.5 da.. :thumbup:

Når 9800pro koster et par hundringser mer enn 9600XT er vel ikke det så mye å lure på!! La oss hjelpe folk her isteden for å "lure" dem :laugh:

ja...kjøp 9800pro... da kan du evt. ved senere anledning flashe den slik at det blir en 9800XT ;):yes:

Lenke til kommentar

jepp, enig der..

men siden du bare skal spille cs oh hl2 så vent som noen legre oppe og sier, til hl2 kommer før du kjøper nytt skjermkort....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...