Gå til innhold

Noen som bruker 1600*1200 oppløsning?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1600x1200 er minimums oppløsning. Hadde det på en 16" på laptopen (før LCD'n ble knust). Jeg vil tro samme oppløsning på 15" laptop blir litt lite.

For desktop, hvor man gjerne har litt mer avstand til skjermen burde 1600x1200 gå greit på 17". Snakker da om synlige flatestørrelser (17" crt har som oftest 16" synlig).

For at bildet skal bli klart med slike oppløsninger kreves høy native oppløsning på skjermen (dette er data som sjelden er oppgitt på CRT, men må regnes ut).

 

M.a.o skal du ha god lesbarhet, og vil ha høy oppløsning uten å kjøpe super dyr skjerm er punktavstand (dot pitch) det som burde intresere deg mest. Ca 0.20 er bra for laptop, 0.21-0.22 er bra for desktop.

Lenke til kommentar
Jeg kjører 1600*1200 på en 52" sony plasma skjerm,,, ganke fett å spille unreal  :thumbs:

Forbanna løgn.

 

Fortell meg modellnr til Sony Plasma som kan kjøre 1600 x 1200 som ekte oppløsning.

 

Den historien må du nok fortelle andre plasser hvis du vil at noen skal tro deg.

LOL!

Og 52 tommer?

ArgasteDJ, hadde vært fint med et modellnr ja :lol:

Men ellers hadde jo plasma vært bra som gamer-plattform da man slipper etterslep slik som på LCD. Men ryktevis vil det komme responstider på LCD helt ned mot ca. 5ms i løpet av 2004. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...