Gå til innhold

Skuffende av MPX


Anbefalte innlegg

Det er synd at dette blir en av mine første innlegg, for jeg har i lengre tid brukt MPX både til innkjøp privat og til jobb, og vært fornøyd med både pris og levering.

 

Men så skjedde det at jeg fikk en skadet harddisk, den var rett og slett støtskadet

før jeg fikk den, uten at det var skader på esken den kom i.

 

Jeg kontaktet da MPX og de svarte at dette skulle de ordne, slik at jeg skulle bare sende inn den ødelagte harddisken.

Overraskelsen var derfor stor når jeg fikk en mail om at returen var avvist og harddisken blitt sendt tilbake til meg. :scared:

Når jeg kontaktet MPX på nytt hadde de tydeligvis endret mening og mente nå at det var umulig for de og gi meg en ny harddisk siden leverandøren deres ikke godtok støtskade som returårsak.

Etter "litt om og men" (i 2 uker), med litt henvisninger til forbrukerråde osv. gikk de tilslutt med på at de skulle se på saken på nytt.(dvs. de ville ikke gi meg en ny harddisk, men jeg skulle få pengene tilbake. Noe som må tolkes som at de ikke ønsket meg som kunde lenger.) :devil:

De skulle få posten til å stanse pakken. Men ingen ting skjedde. Jeg ringte etter hvert til posten for å få bekreftet eller avkreftet at det var sendt inn et stoppkrav på pakken, posten sa da at det var ikke kommet noe slikt krav til de.

Men MPX hevdet hardnakket at de hadde sendt stoppkrav til posten.

Tilslutt kom pakken til mitt postkontor hvor jeg selv ringte å ba de returnere pakken. Greit nok tenkte jeg -da har jeg vel snart penger på kontoen, men sånn skulle det ikke gå.

Fra MPX mottok pakken skulle det gå nesten ytterligere 2 uker før jeg fikk pengene.

Totalt tok hele saken 7 uker og utalllige mail og telefoner.

 

Det er ikke kundeservice, det er rett og slett en hån mot en kunde som uheldig hvis fikk en ødelagt vare!!!! :thumbdown:

 

 

Jeg sier bare:

PS Data, I'm back again!! :thumbs:

 

 

PS: Jeg fikk ikke engang tilbake portoen som jeg betalte for å returnere harddisken!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS: Jeg fikk ikke engang tilbake portoen som jeg betalte for å returnere harddisken!!

Synd at det skulle skje sånt med deg, men du ville ikke fått tilbake portoen uansett.

Skulle du bestilt noe og så bruke angreretten så måtte du også ha betalt porto tilbake.

 

Litt synd at det er sånn men men.. :(

Lenke til kommentar
PS: Jeg fikk ikke engang tilbake portoen som jeg betalte for å returnere harddisken!!

Synd at det skulle skje sånt med deg, men du ville ikke fått tilbake portoen uansett.

Skulle du bestilt noe og så bruke angreretten så måtte du også ha betalt porto tilbake.

 

Litt synd at det er sånn men men.. :(

Når du reklamerer skal du vel få portoen dekket? Er bare når du angrer at portoen må betales selv.

Lenke til kommentar
PS: Jeg fikk ikke engang tilbake portoen som jeg betalte for å returnere harddisken!!

Synd at det skulle skje sånt med deg, men du ville ikke fått tilbake portoen uansett.

Skulle du bestilt noe og så bruke angreretten så måtte du også ha betalt porto tilbake.

 

Litt synd at det er sånn men men.. :(

Når du reklamerer skal du vel få portoen dekket? Er bare når du angrer at portoen må betales selv.

Hmm.. Da har nok bare misforstått.. Jaja

 

Lærte noe nytt idag også :)

Endret av atticus
Lenke til kommentar

Syns dette viket noe rart. At leverandøren deres ikke godtar støt-skader som reklamasjon altså. Jeg kan forstå det dersom det er slutt-bruker som har forårsaket denne skaden, men dersom denne har oppstått under frakt til deg, blir det da en sak mellom Mpx som leverandør og Posten som transportør. Det da posten som er ansvarlig for at skaden har oppstått. Er skaden påført varen før den er ankommet til Mpx's lager (noe som er sansynlig), er det da leverandøren deres sitt ansvar å gjøre noe med dette. Du som kunde og sluttbruker skal ikke måtte lide for dette.

Dette syns jeg var dårlig av Mpx ja. Kan du opplyse oss om hvilket fabrikat Harddisken var?

Lenke til kommentar
PS: Jeg fikk ikke engang tilbake portoen som jeg betalte for å returnere harddisken!!

Synd at det skulle skje sånt med deg, men du ville ikke fått tilbake portoen uansett.

Skulle du bestilt noe og så bruke angreretten så måtte du også ha betalt porto tilbake.

 

Litt synd at det er sånn men men.. :(

Når du reklamerer skal du vel få portoen dekket? Er bare når du angrer at portoen må betales selv.

Hmm.. Da har nok bare misforstått.. Jaja

 

Lærte noe nytt idag også :)

1. Ved retur grunnet reklamasjon eller garanti skal SELGER dekke portoen

 

2. Ved bruk av angrefrist må KJØPER dekke portoen.

Lenke til kommentar

Hmm svakt av mpx dette ja :thumbdown: Men av prinsipp kjøper jeg aldrig Hd'r fra nettbutikker siden de tåler så lite: Har selv jobbet med på lager med pakking av dataustyr og ble mild sagt skremt når jeg så hvordan ustyret havnet i postgrinda :ermm:

Lenke til kommentar
Dette syns jeg var dårlig av Mpx ja. Kan du opplyse oss om hvilket fabrikat Harddisken var?

Hei

 

Takk for all støtten :)

 

Dette var, ehm. skulle bli min 6. WD disk. En WD2000JB. Ikke lenger av de beste, men liker å holde meg til ting jeg er fortrolig med. (Selv om neste par disker blir Hitachi)

 

Har nå bestilt en fra PS Data, så får vi se om det går bedre.

 

Hadde egentlig tenkt å kjefte på MPX om dette med portoen, men jeg vet ikke om jeg gidder. MPX taper ca 50-60k i året på at jeg "flytter" mine personlige innkjøp, jobbens, og "kameraters" til andre webshopper. (Synd for MPX at jeg er data ingeniør :p ), så får vi vell si at det er straff nok.

 

"Time is money", som det heter og jeg har bedre ting å bruke tiden min på enn MPX.

Lenke til kommentar
Dette syns jeg var dårlig av Mpx ja. Kan du opplyse oss om hvilket fabrikat Harddisken var?

Hei

 

Takk for all støtten :)

 

Dette var, ehm. skulle bli min 6. WD disk. En WD2000JB. Ikke lenger av de beste, men liker å holde meg til ting jeg er fortrolig med. (Selv om neste par disker blir Hitachi)

 

Har nå bestilt en fra PS Data, så får vi se om det går bedre.

 

Hadde egentlig tenkt å kjefte på MPX om dette med portoen, men jeg vet ikke om jeg gidder. MPX taper ca 50-60k i året på at jeg "flytter" mine personlige innkjøp, jobbens, og "kameraters" til andre webshopper. (Synd for MPX at jeg er data ingeniør :p ), så får vi vell si at det er straff nok.

 

"Time is money", som det heter og jeg har bedre ting å bruke tiden min på enn MPX.

Hm.. når noe skades i Posten er det posten som skal dekke skadene (er forsikkra med intill 10 000 kr når det er Norges pakke ?)

 

Merkelig dette...

 

Nevnte du ovenfor posten at den ble skada under transport ?

Lenke til kommentar
Merkelig dette...

 

Nevnte du ovenfor posten at den ble skada under transport ?

Saken er den at det er MPX selv eller leverandøren deres som skadet disken før den ble sendt til meg.

 

Når man studerte disken nøye kunne man se at det hadde gått av metallbiter fra selve chassiset. Noe som umulig kunne være posten sin feil siden pakken kom frem uten synelige utvendige skader!

Endret av dlilleaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...